Bra matställen i Hufvudstaden (centralt)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vad finns det för bra matställen i centrala Stockholm (innanför tullarna) som inte tar okristligt betalt?

Gärna asiatiskt men husmanskost och liknande funkar lika bra. Får gärna vara buffé eller nåt liknande, bara det är bra mat och portioner stora nog för att göra en fullvuxen människa mätt.

Tips?

There is no such thing as a free lunch.

Svårt att kombinera "bra" ihop med "asiatisk" och "buffé" i samma kravspec. Finns någon mongolisk buffé på Sveavägen som var rätt prisvärd sist jag var där.

Missförstå mig rätt när jag säger "inte kosta en förmögenhet". Vad jag menar är nåt som inte kostar 500kr och är mer än en fläskfilémedaljong och en klick spritsad potatis framför mig.

Fler bud? Nått indiskt ställe att rekommendera?

Abborren gav dig det bästa av bästa ifall du ska ha en tjej eller polarna med men boka bord innan, ifall du råkar vara hungrig när ni kommer dit för det är ofta kö

Sällskapet blir farsgubben och syrra + kompis men det räknas väl egentligen som tre kompisar? :D

Om det är lunchbuffé som avses är WKB ett säkert kort, likaså Colosseum men det ligger i Solna.
There is no such thing as a free lunch.

Svårt att kombinera "bra" ihop med "asiatisk" och "buffé" i samma kravspec. Finns någon mongolisk buffé på Sveavägen som var rätt prisvärd sist jag var där.
Mongolen på Sveavägen är inte alls lika bra som kinesen mittemot (bredvid webhallen)
http://laowai.se/

Riktigt bra vegetarisk Kina inspirerad mat.
Maten må vara OK, men serveras i mikroskopiska portioner till ovärdiga priser och i universums sämsta lokal.

China Wang - Kungsgatan 62

Helt ok buffé kvällstid + helger som även innefattar sushi om man skulle vara en sån som gillar det

Not sent from an iProduct...

Jensen's Bøfhus på Vasagatan nära centralen. Riktigt goda biffar (med vitlök!) och efterätter. Välbesökt, så det kan vara kö för att få bord, men väl värt besöket. Inga gigantiska "trucker"-portioner, men man blir mätt.

Saddle and Sabre på Tegnergatan. Så långt från Asien man kan komma, men det är väldigt gott och man blir garanterat mätt. De kör cowboy-tema med långkokad chili och rejäla biffar etc.

Som någon annan här skrev å är Jensens på vasagatan helt ok, de har 180g lunchbiff med tillbehör för 49kr. God som fan, är man stor i maten så är det kanske i minsta laget, men helt klart prisvärt! Inte många ställen man får en schysst lunch för 49kr numera. Dock så brukar det vara förbannat mkt folk vid tolv snåret. Så man får se till att var där en stund innan eller efter, så slipper man det värsta köerna.

Ett annat ställe som jag själv gillar som fan är Serrano som ligger på Kungsbron. Om du inte varit där innan så rekommenderas det, lite fastfood känsla men ändå inte, man beställer burritos/fajitas/quesadillas och kan välja storlek/innehåll. Ganska så kryddstarkt men fan så gott det är.

Edit: Av någon anledning så läste jag att TS sökte Lunchrestauranger, så bortse från mina förslag :)

Last edited:
Bambupalatset på Kungsgatan 16 (?) Asiat buffe med sushi, lunch kostar ca 100 vad jag minns för ca 1 år sen.

Fattar inte er som lovordar Jensens Böfhouse... deras kött är ju inte mycket att hänga i granen direkt. Ungefär som att påstå att McDonalds har suveräna hamburgare.

Jämfört med en vanlig "skolbespisnings"-lunch kan Jensens vara ett hyffsat alternativ men jag hade inte gått dit kvällstid.

Var med ett par kollegor på Helens Krog & Bar vid Mariatorget och de serverade riktigt fina köttbitar med grymt god klyftpotatis och fyra olika såser.. Deras burgare och andra BBQ-rätter var jäkligt fina de med.
Klart värt om man är ett större sällskap.

Koh Pangang är ju ett säkert kort om man vill käka thai.

La Habana har prisvärd kubansk mat där fiskrätterna är riktigt fina och att de har finfina romdrinkar gör det inte sämre.

Fattar inte er som lovordar Jensens Böfhouse... deras kött är ju inte mycket att hänga i granen direkt. Ungefär som att påstå att McDonalds har suveräna hamburgare.

what he said. fick byta ryggbiff tre gånger innan vi gick och bad dem dra åt helvete. kom en check i brevlådan sen med ett present på.....biff. :idioti

Om man serverar biff för 49:- så gör man antingen förlust eller använder sig av slavarbetare och lågbudgetkött.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back