Bra matställen i Hufvudstaden (centralt)

Vart går köttälskaren i Stockholm? Som TS säger tar det ju emot lite att betala 500 kr för en köttbit på Grill, även om det är riktigt bra.

Förslag?

Vart går köttälskaren i Stockholm? Som TS säger tar det ju emot lite att betala 500 kr för en köttbit på Grill, även om det är riktigt bra.

Förslag?

Hur många är ni som skall ut?

Jag fick en riktigt fin köttbit med goda tillbehör på Helenes Krog vid Mariatorget. Det är förvisso bättre för det stora sällskapet än för romantik på tu man hand med tända ljus... Men bra mat till bra pris utan krussiduller.

http://www.helenes.se/meny-soder.html
Helenes skrev:
Sirloin Steak
(200gr) 249:- (300gr) 315:-
(450gr) 399:- (900gr) 595:-
Biffstek med hemgjord bearnaisesås och Jack Daniel spetsad pepparsås, en grillad majskolvshalva och sallad. Serveras med klyftpotatis.

Är man beredd att betala mer finns det givetvis bättre restauranger men är man ett par grabbar som prioriterar öl och skitsnack men vill få en bra biff så funkar det finfint. När Slussen och Sthlm Södra.

Är man här på besök och vill äta gott kan man kosta på sig. Det var några år sedan jag var på Grill men det är lätt värt pengarna. En annan Melker Andersson driver är Kungsholmen vilket är en av mina favoriter.
Annars kan jag rekommendera Texas longhorn på Östermalm, biffen är jättegod.

Helens krog brukar vara säkert kort, annars finns ju Döden i Grytan på Norrtullsgatan där ifrån går man jävligt mätt (kanske bör man boka bord var ett tag sen jag var där nu), annars Texas Longhorn ett bra allternativ.

Får citera mig själv från en annan tråd:
Som vanligt brukar det bli en upprapning av sthlms dyraste restauranger så fort någon frågar om restaurangtips på samma sätt som det bara listas BMW och MB när någon frågar bil utan att ge någon tydlig kravspec.... Ge lite mer tydliga önskemål så får du förhoppningsvis lite mer anpassade tips.

Men i väntan på prisläge och tydligare önskemål:
Le Rouge
Matbaren
Matsalen
Gondolen
F12
Grill

Nu när jag kikade lite på menyn på Döden i Grytan så uppenbarades ju något fantastiskt för mig: pasta! Finns det nåt bra pastaställe att käka på? Kommer ihåg att jag åt på nåt inte-så-memorabelt ställe mitt emot Göta Lejon för ett antal år sedan. Skulle gärna bättra på pasta-erfarenheterna.

Annars verkar ju Helenes Krog klart trevligt både pris- och matmässigt. Grill skulle också vara kul att käka på. Alltid velat prova en svindyr Wagyu-biff för att se om det är bättre än min egenmarinerade karré som är köpt på ICA för 29:90kr per kilo. :D

Marie Laveau på Hornsgatan, inte långt från slussen. Inte billigast men bra som fan. Du blir mätt och drycker finns i överflöd.

Grill är inte så dyrt som alla tror, visst finns det köttbitar i 500kr klassen men finns även kötträtter för 250kr.
Tjejen ville testa Jensens Böfhus så man gav det en chans, kalaset slutade på ca. 220kr per skalle för en köttbit men går inte dit igen. Betalar hellre 30-100kr mer och får bra grejer som på grill.

Hellre hoppar jag en eller flera öl för att få mig en riktigt god köttbit, så gnälla att det är dyrt är inte rättvist.
Idag får man betala 75-95kr för en måltid på MAX.....det är dyrt!

Låter lovande det här. Kommer gå mycket pengar på frosseri känns det som. :D

Om man serverar biff för 49:- så gör man antingen förlust eller använder sig av slavarbetare och lågbudgetkött.

Även här i skåne låter de skitbilligt med 49 kr om de är på resturang. De är vad man betalar för husmanskost i godaste matvagn ute på en grusplan ju.

Låter lovande det här. Kommer gå mycket pengar på frosseri känns det som. :D

Gillar du italienskt (dvs, kött och pasta finnes på menyn) så kan jag verkligen rekommendera Haga Deli. Helt överkomliga priser (du kommer utan problem under femhundringen, inkl förrätt och dryck), trevlig lokal med avslappnad stämning och riktigt god mat! Har bara varit där två gånger, men båda gångerna har varit klockrena. Dock med reservation för att senaste gången var två år sen, så det kan ju ha ändrats.

http://www.hagadeli.com/

Bambupalatset på Kungsgatan 16 (?) Asiat buffe med sushi, lunch kostar ca 100 vad jag minns för ca 1 år sen.
Där äter man om man vill bli magsjuk.
Vi var ett gäng som tog lunch där en gång, samtliga blev sjuka trots att vi ätit olika saker...

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back