Bra jäkla serie eller filmer?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag och en polare har satt i system att ses i bland, laga konstig mat och sträckkolla några episoder på riktigt bra serier nu när det är brådvinter.
Vi har nyss avslutat Carneválle vilken var helt fantastisk och har tidigare kört en repris på Twin Peaks.
Vi söker nu en ny serie av samma kaliber. Alltså inte prisonbräjk eller låsst. Det får gärna vara vansinnigt, okullt, rymd, osv. Bara det är sjukt bra.
Även bra filmer med en sådär förtån uppföljare kan funka.

Tackar på förhand.

Jag vill gärna ha serie-tips jag med! helst relativt korta med bra serier = max typ 10 avsnitt

Tidigare favoriter bland de miniserierna är Riket, State Of Play, Band Of Brothers(Lost, Heroes , 24 även om de är för omfattande)....

Så, tipsa gärna om Miniserier.

Firefly :tummenupp
Eller Serenity, det ena är filmen som bygger på serien och det andra är tvärtom. Minns inte vilken som är vilken.
Se serien först, sen filmen. Lite som en seriös variant av Spaceballs, cowboysinspace :tummenupp

Har börjat titta på Mad Men och den har potenial, tar en stund att komma in i det långsamma tempot dock.

Eller Serenity, det ena är filmen som bygger på serien och det andra är tvärtom. Minns inte vilken som är vilken.
Se serien först, sen filmen. Lite som en seriös variant av Spaceballs, cowboysinspace :tummenupp

Firefly heter serien.
Klockren att kolla tillsammans med polare.
Den kanske mest realistiska rymdserien to date.

Californication - Grymt rolig och underhållande serie med lite djup.

Dexter - en seriemördande seriemördare... som jobbar hos polisen... genial serie :)

Mad Men - Man följer några män (och kvinnor) på en reklambyrå i New York under 60-talet, djup, lite psykologisk och framförallt mycket komiska inslag nu när man ser "tillbaka i tiden" (alla röker jämt, en korrekt åsikt är att tjejer inte får/borde köra bil, att slå en unge för att ha spillt ut ett glas är helt korrekt osv.)

Entourage!? (jag ska precis påbörja att se den)

(Nitro Circus) - Travis Pastrana & co (inkl. snygga Jolene Van Vugt) utför coola, snygga, korkade, smärtsamma, galna trick och idéer.

Serenity är filmen, den har jag sett. Låter lockande:tummenupp

Dexter - en seriemördande seriemördare... som jobbar hos polisen... genial serie :)

Mad Men - Man följer några män (och kvinnor) på en reklambyrå i New York under 60-talet, djup, lite psykologisk och framförallt mycket komiska inslag nu när man ser "tillbaka i tiden" (alla röker jämt, en korrekt åsikt är att tjejer inte får/borde köra bil, att slå en unge för att ha spillt ut ett glas är helt korrekt osv.)

(Nitro Circus) - Travis Pastrana & co (inkl. snygga Jolene Van Vugt) utför coola, snygga, korkade, smärtsamma, galna trick och idéer.

Californication ska jag kolla upp.

Dexter har jag sett. Inte riktigt vad vi är ute efter. Gillar när det är lite vansinne i stil med David Lynch.

Riket 1 och 2 har vi som bubblare och blir de som tänder kommer sättas i om inget bättre dyker upp.

Carneválle hade allt. Story, karaktärer, grymt foto och sköna miljöer.

Last edited:
Du menar alltså att du vill ha några nya serier att se på era dejter, mkay.

Veronica Mars. Woho. :tummenupp

Serenity är filmen, den har jag sett. Låter lockande:tummenupp
Var tvungen att kolla lite nu när jag återigen fick upp intresset. Några lockande bilder från serien/filmen...

serenity_050928034532063_wideweb__300x500,1.jpg

Serenity-from-Firefly.jpg

plamer_art.jpg

Ser det ut såhär kan inte serien vara dålig :D

Californication är ju en förklädd lättporrulle... antingen är du djup som en vattenpöl själv eller så skrev du fel :tungan:krama:arsele Kryddad med knark i massor...

Entourage däremot är riktigt najs! Bättre serie hittar man knappt!

Band of brothers - riktigt fin.

Jericho - mycket fin, tyvärr nerlagd

Flashforward - än så länge är jag sugen på nästa avsnitt hela tiden..

Pestens tid är fin, gammal klassiker...

Eller varför inte Dallas?

/ Jens

Californication är ju en förklädd lättporrulle... antingen är du djup som en vattenpöl själv eller så skrev du fel :tungan:krama:arsele Kryddad med knark i massor...

Entourage däremot är riktigt najs! Bättre serie hittar man knappt!

Band of brothers - riktigt fin.

Jericho - mycket fin, tyvärr nerlagd

Flashforward - än så länge är jag sugen på nästa avsnitt hela tiden..

Pestens tid är fin, gammal klassiker...

Eller varför inte Dallas?

/ Jens

Förresten, seriernas serie. The Macahans

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025