zoddri skrev:
Tja..
Inte escort i alla fall, de är inte direkt hållbarhetens fanbärare.
En og900 eller 240/740 är nog det bästa alternativet. Billiga att reparera men inte så billiga att köra om man har tung högerfot.
Beror helt på vilken mk av escort du menar.
antar att du menar 80 talsmodellen då han ville ha en under 10 000kr.
MK5an som kom 1991 gjordes om på sjuuuukt många punkter just för att förhindra att bli lika risig som 80 talarn o de verkar funka är dessutom pigga,bränslesnåla,relativt estetiskt tilltalande och driftsäkra.
(har 2 escort mk5 i familjen just nu!)
men för 10 000 får man som sagt ingen mk5a så glöm escorterna helt!
jag har haft en Saab 900gl 1983 skitbra förstabil!
har kört in i en mur med den, kört snett in i trottoarkant i 30km/h+, resulterade i en bucklad fälg men sen inget mer...
saab 900 är en sann pansarvagn men som en pansarvagn också är trögstryd,slö,tråkig,drar mycket soppa, FUL.
Den har en riktigt fet hatthylla också så man kan klämma in schyssta raggerhögtalare i den hur lätt som helst
Soppa drog den med råge också, det den var billig i försäkring, tog den jäveln igen i bränsleförbrukning!
Men det gäller nog alla gamla saabar och volvos
Största fördelen med en gammal bil är att man kan meka med den själv!
köp inte saab 9000 80 talsgenerationen, pissväxellådor och rost säger jag bara.