Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
min 528 var nästan dubbelt så dyr i försäkring som min manta.Rigge skrev:Jag har precis köpt en BMW 525 -88 och försäkringen va 20 kr mer än min 316 -89 jag hade innan. Jag har haft Audi 100, Audi 90, volvo 245 turbo, bmw 323 på senaste tiden och alla har kostat mellan 200-250 kr i månaden inklusive 525:an alltså. Delar finns det väl på skroten och mekonomen...
Superbee skrev:annars så kan ju som några säger golf 2:an funka
leta efter en variant som heter memphis 1.8 den ska tydligen vara ganska pigg.
mjae jag äger ingen men en polare har en, den verkar hyfsat pigg för först och främst vad han har betalat för bilen och hur mycket soppa den drar, allt är relativt såklart!Therudeboy skrev:Jag hoppas du skojar med han nu!?
Superbee skrev:mjae jag äger ingen men en polare har en, den verkar hyfsat pigg för först och främst vad han har betalat för bilen och hur mycket soppa den drar, allt är relativt såklart!
Therudeboy skrev:. Memphis är iallafall inget som påverkar motorn, det är utrustningen som gör det namnet.
Nisse Järnet skrev:Bmw 318 E30.
MT skrev:Om du skall köpa en Saab 900 se till att lägga ett par slantar til så du får en i (insprutning) modellen runt 85-87.
Dock skall du se upp med 88b modellen som var den första med katalysator.
Den är verkligen slö då dom bara kastade på katten utan att göra nått mera.
Axeru skrev:fortsätt komma med bra ideer!
![]()
GuW skrev:När menar du att 900i blev piggare igen då?
Jag har haft flera 900, och den roligaste var nog 900i 85'an, mycket att åka med även om man jämförde med andra likadana (jag tror att den var pysslad med på något vis) den hade jag tills den hade gått över 30 000 mil.
Nu har jag just en 88B, fördelen med den är att den har handbromsen bak (dom tidigare har den fram), men efter alla år och tusentals mil i äldre saabar så använder jag inte handbromsen för att sladda, jag vänsterbromsar.
MT skrev:Om du skall köpa en Saab 900 se till att lägga ett par slantar til så du får en i (insprutning) modellen runt 85-87.
Dessa bilar kan rulla hur långt som helst och när det är några fel så är det oftast billigt att fixa det.
Mycket piggare och har servo.
Sedan så drar den mindre än förgasar motor med.
Ligger på runt 0.9 med min 87:a
Dock skall du se upp med 88b modellen som var den första med katalysator.
Den är verkligen slö då dom bara kastade på katten utan att göra nått mera.
Stor fördel tycker jag med Saab och Volvo (tror jag iaf) är att dom kör med kamkedja så man slipper att byta kamremmen vilket kan kosta en slant.
Jag har ägt ett antal Sabb:ar så är det nått du funderar på så skicka ett pm.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |