Bra eller dåligt?

Bra eller dåligt att mördaren får sitta kvar?

• Antal röstningar
    0
Jag bryr mig faktiskt inte så mycket, å ena sidan har hon suttit i 25 år snart vilket är jävligt länge, å andra sidan var idioten med och mördade en polis i USA. Så jag känner inga större sympatier för henne än vad jag gör för Malexander-mördarna men jag skulle trots allt inte bli upprörd om Tony Olsson kommer ut om 25 år.

Hon kan gott stanna, vad ska hon hit och göra? Finns nog med dårar här redan. Heck, vi kanske ska skicka över ett par interner, man slipper ju tydligen återfallsbrottslingar i USA.

Känner inte till detaljerna men de har sjuka fängelsestraff där och "medhjälp till mord" borde kanske inte gå under samma straffskala som mord. Man kanske har sonat sitt brott efter 25 år, vad vet jag.

Ingen åsikt ifrågan (jag vill bara spamma lite). Men visst, hon verkar ju inte vara så jävla toksmart direkt så vad hon ska här att göra vet jag inte.

Coola Ola skrev:
Ingen åsikt ifrågan (jag vill bara spamma lite). Men visst, hon verkar ju inte vara så jävla toksmart direkt så vad hon ska här att göra vet jag inte.

Men hon är ju föd 57 om jag minns rätt, 60 flyttade dem till USA, sen dess har inte hon varit i Sverige ju.., varför skall hon flyttas till Sverige för?, tycker hon gott och väl kan stanna därborta, mindreskattepengar för oss

Låt henne stanna, hur svensk hon är kan ju diskuteras som sagt.....
Sen att hon LADDADE vapnet som användes för att döda snuten kanske någon här har missat? Att sitta så länge som de gör i USA för medhjälp till mord tycker jag är utmärkt för:
1. slipper slöddret på gatorna och
2. det brukar inte bli så svårt att ta reda på vem som "pulled the trigger" iom att båda riskerar i princip lika långa straff (rätt stort problem här i Sverige - alla skyller på alla, för ingen vill åka dit för mord)
sen att vi slipper slösa skattepengar på att ha henne i en svindyr cell här i Sverige är :tummenupp

DN skrev:
- Man har en annan syn på straff här i Kalifornien, enligt BPT. Här lägger man mer vikt vid straffelementet, medan rehabiliteringen är viktigare i Sverige, säger Rosander.

Rehabilitering :va menar han på allvar att den funkar :va

Trötter skrev:
Men hon är ju föd 57 om jag minns rätt, 60 flyttade dem till USA, sen dess har inte hon varit i Sverige ju.., varför skall hon flyttas till Sverige för?, tycker hon gott och väl kan stanna därborta, mindreskattepengar för oss

Ja, jag sa inte att jag tyckte att hon skulle komma hit heller.

MadManAxel skrev:
2. det brukar inte bli så svårt att ta reda på vem som "pulled the trigger" iom att båda riskerar i princip lika långa straff (rätt stort problem här i Sverige - alla skyller på alla, för ingen vill åka dit för mord)

Men alla tre Malexander-mördarna åkte dit på livstid, trots att de skyllde på varandra. Eller?

Va ska vi ha henne till? För min del kan hon få stanna kvar i fängelse där borta resten av livet. Hon har ju faktiskt hjälpt till att döda folk.

Jag kan inte påstå att jag känner mig otroligt engagerad i detta men jag är helt för den allmänna hållningen här!
Vi skall ha ett elitsamhälle bestående enbart av laglydiga (Fortkörning borträknat) friska, intelligenta och arbetande individer i Sverige! ALLA andra obekväma individer bör isoleras eller utvisas!

Chris Ash skrev:
Men alla tre Malexander-mördarna åkte dit på livstid, trots att de skyllde på varandra. Eller?

Japp. Det där är en gammal grej att man ska komma undan om man skyller på varandra.

Vad det gäller henne så kan man diskutera rättssystemets uppbyggnad med att offrets anhöriga ska ha en del i besluten. Var det nån som sa jävig... Men hon har begått ett brott i ett annat land och ska därmed dömas där.
Som med mjukiskillensombaragipsarbenpåkatter-calle som härjade omkring i grekland.

MadManAxel: Ja, rehablitering funkar på många, men inte alla. Det är därför vissa har "särskild utskrivningsprövning" när dom sitter på sluten psyk. vård. Med andra ord släpps dom inte ut....

Braxen skrev:
Bättre att ta hem lite Kuba/Svenne-talibaner istället! :3freak

....du kanske har fått höra något som vi andra inte fått reda på.. ?!?!

Jag har fortfrande inte sett eller hört några som helst bevis som stödjer ett fängslande av våra kuba-svensk-talibaner... Eller du kanske tycker det är ok att folk fängslas utan prövning?
...eller det förstås.. han hade skägg och var muslim! Då ska man sitta inne!

...Vad det gäller Annica så får hon gärna sitta där hon sitter. Hon är knappast helt oskyldig så Amerikansk rättvisa får ha sin gång. OM de däremot någon gång tycker att hon kan få sitta av straffet i Sverige så är även det ok.. Men så länge de vill att hon avtjänar straffet där ska hon göra det. Tycker inte justitieministern å en massa annat folk ska hålla på och hålla på..

*/ ?>
Back