Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det har pratats en hel del om däck i massa trådar.
Och som du skriver så har du läst många av dom.
Då undrar jag vilka faktorer som gör att du är osäker, och vilka egenskaper du värderar?
Tex, pris, livslängd, grepp, omläggning mm
Beskriv gärna så ska jag, och säkert många andra försöka svara.
Tja.
Jag kör på Metzeler Racetec K2
Pga. Snabb uppvärming å Grymt Grepp om men e ( medel ) åkare???
Provat lite olika å tycker Metzeler e överlägsna...
Lycka till
Köp några sett begagnade racedäck och testa lite olika.
okej körde med på metzler innan men tyckte dem var lite hala ibland.. fast det var ju inte just det däcker du skriver om
det funkar ju alltid bara så dyrt att lägga om däck när man inte kan göra det själv...
Varför gör du det inte själv då?
Allt du behöver finns på biltema och kostar inte mycket pengar.
Spring och köp!
/ Jens
har ingen plats i mini garaget plus att jag e helt kass på att mecka..![]()
okej körde med på metzler innan men tyckte dem var lite hala ibland.. fast det var ju inte just det däcker du skriver om
...
Somsagt....finns massor med däck på marknaden.
Och ungefär lika många svar som frågor.
Att åka både gata och bana blir ju en kompromiss med däcksvalet.
Åker du så fort på bana att du behöver racegummi, då blir gatåkat lidande.
Både Dunlop och Michelin har ju släppt nya däck denna våren.
Pilot Pure och Sportsmart.
Dessa däck är kanske värt att titta på då du ska åka både bana och gata.
Annars gör som lawner sa: köp ett gäng beggade racedäck och leta dig fram till det som passar dig.
OM du är mest intresserad av bra grepp på bana så tycker jag att du ska köra på K2 eller nya Dunlops nya Gp racer D211.
Jag själv tänkte faktist köra på D211 i år, eller iaf i början av året...
Sen är det kanske inte så smart att rekomendera nån att köpa touringdäck eller använda bandäck...
Tänk efter lite så hoppas jag att jag slipper förklara varför....
har ingen plats i mini garaget plus att jag e helt kass på att mecka..![]()
hittade två olika d211 en som har ett e i slutet och en med ett m i slutet vad betyder det?
Det är hårdheten på däcket... Det finns S, M och E Det betyder Soft medium och endurance... Soft brukar man ha vid +15 och och ner och M vid +15 och uppåt..
Sen endurance håller väl lite bättre har aldrig kört på dom så vet inte riktigt hur dom är faktist.
Jag skulle köpt M.. Håller lite bättre efter som det hårdare sen är det ju se till att jobba upp lite temp i dom innan man börjar på att elda ist för att köra på softa... Men det gör du ju som du vill.
jag kör gata och bana kör med metzeler k3bak och k2 fram jag ta ut lite luft från bakdäck så jag har 1,6 kall sen kan man fylla på 2,6 till gata du ska ändå värme dem när du kör på banan hålla fintokej det var som jag trodde dåtack ska du ha får nog bli ett sånt däck (medium)
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |