Senior biker
Bättre fäkta illa än att fly…
Hej igen! Tar upp min gamla tråd istället för att starta en ny. Jag ska titta på en Kawa ZZR1100 -97:a nästa vecka. Något speciellt jag ska kolla som är vanligt på just denna hoj. Har läst att smörjningen till vevstakslagret på 3:ans cylinder är dålig pga. konstruktionen på själva blocket. Är det fortfarande så eller det åtgärdades senare? Den har troligtvis stått över vintern och behöver ses över. Ska eventuellt titta på en Blackbird -99:a för 5 lusingar mer, är kanske värt det, men den har gått över 10K och det syns tyvärr. Undrar om motorn är i behov av renovering då, det är många mil, tydlingen långturer med mycket packning typ Europaturer.
Jag är osäker på hur jag ska göra. Ni som har haft eller provat båda hojar, vilken är smidigast? De är ungefär lika tunga, men Blackbirden ser smidigare ut. Borde skilja lite eftersom vikt/effekt är ungefär desamma.
Jag är osäker på hur jag ska göra. Ni som har haft eller provat båda hojar, vilken är smidigast? De är ungefär lika tunga, men Blackbirden ser smidigare ut. Borde skilja lite eftersom vikt/effekt är ungefär desamma.