Bra batteri

xrv750

Medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
CM400T -82Såld: 02, Honda, XRV750
Ska köpa batteri till min MC.
Kollar på
biltema
samt detta på batterionline
Priset blir ungefär det samma efter frakt..
Batteriet är ett YTX14-BS - kan n¨ågon hjälpa mig till ett bra köp?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag skulle välja Yuasa framför Biltema 11 gånger av 10.
+1

Jag har förvisso haft biltemabatteri i flera hojar och varit nöjd med dem. Dock är det inget att snacka om när Biltema och Yuasa ligger på samma pris. Yuasa alla dagar i veckan.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Definitivt Yuasa. Förra gången mitt batteri pajade köpte jag omedelbart ett Biltemabatteri bara för att kunna köra vidare, men beställde samtidigt ett Yuasa-batteri som jag givetvis bytte till så fort jag fick det levererat. Biltemabatteriet får fungera som nödbatteri.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Biltemabatteriet håller mest sannolikt ett (1) år. Förvisso får man ett nytt på garantin men det nya har inte garanti utan när det pajar så står man där.

Man kan ha turen att få ett batteri som håller 5-6 år men det är ett sällsynt undantag.

Yuasa eller andra märkesbatterier har ett betydligt bättre track record.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Mitt Yuasa är från -03 . Gissa vad jag köper när det är dags att byta
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Lika här, för mig har Biltema-batterier hållit 1, max 1-1/2 år. Yuasa är batteriernas batteri. Alla mina fem hojar kör Yuasa igen. Det finns en anledning att hojar fabrikslevereras med Yuasa. Herre på täppan. King Of The Hill. Da shit!

Vill man läsa mer om Biltema-batterier finns det trådar här på sporthoj i kvadrat.
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Jag är sannerligen ingen stor supporter av Biltemas batterier. Därför blev jag förvånad när det visade sig att det Biltema batteri du hänvisade till har högre kallstartskapacitet än Yasa. Vid tidigare jämförelser har jag alltid konstaterat att förhållande varit tvärt om. Jag skulle trots det välja Yasa, och Biltemas högre kallstartkapacitet spelar knappast någon roll i sammanhanget för din Honda.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Yuasa, eller Yuasa :) Biltemas batterier till MC har bara jävlats med mig.
Deras bilbatterier har varit OK.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Biltemabatteriet håller mest sannolikt ett (1) år. Förvisso får man ett nytt på garantin men det nya har inte garanti utan när det pajar så står man där.

Man kan ha turen att få ett batteri som håller 5-6 år men det är ett sällsynt undantag.

Yuasa eller andra märkesbatterier har ett betydligt bättre track record.

Får man alltså inte full garanti på utbytesbatteriet? Då är det en kass deal.

Jag har inte köpt ett Biltemabatteri på 15 år, då höll de ett år. Jag har däremot köpt många hojar med Biltemabatteri, de brukar vara kassa, går att ladda, visar ok volt men väldigt lite kraftreserv. Startar den inte direkt är det typ kört.

Jag har köpt massor av batterier på Global i Länna, typ 20% dyrare än Biltema men alltid bra.
 

xrv750

Medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
CM400T -82Såld: 02, Honda, XRV750
Tydliga kommentarer.. får bli ett Yuasa då. Jag gissar att det inte är några problem att skicka batteri med postorder från batterionline.se..
Tack
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Har ett test igång med ett gelbatteri från Biltema i min viffer sedan 2017 tror jag. Funkar än så länge och det blir spännande att se hur länge det håller. Yuasabatteriet som satt i när jag köpte den lär ha hållit i 11 år med oklar användning och motionering.
 

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Ort
Värnamo
Hoj
MT09Tra
I min hoj som jag köpte begagnad 2019 satt ett original Yuasa. Detta pajade dock under samma höst alltså när hojen var knappt 3,5 år gammal. Jag satte istället i ett Biltema-batteri som var en storlek större (alltså fysisk storlek) eftersom det fanns plats. Detta har snurrat nu under två säsonger så här långt och verkar funka alldeles utmärkt. Hojen startar direkt. Man hinner knappt trycka på startknappen. ? Så jag kan definitivt rekommendera Biltema utifrån min egen erfarenhet. Dessutom kostade batteriet knappt hälften mot vad ett Yuasa kostade.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vet att frågan varit uppe förut men hur är Biltemas litium-batteri? Fått för mig att det håller lite högre kvalitet än blybatterierna.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det finns en speciell tråd om Biltema-batterier som berättar varför man bör undvika dem. Det har med syrakoncentrationen och batteriets polspänning att göra. Insiktsfull läsning.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Definitivt Yuasa. Förra gången mitt batteri pajade köpte jag omedelbart ett Biltemabatteri bara för att kunna köra vidare, men beställde samtidigt ett Yuasa-batteri som jag givetvis bytte till så fort jag fick det levererat. Biltemabatteriet får fungera som nödbatteri.


Ha ha - trodde pay-offen skulle vara att "Yuasabatteriet kom precis när Biltemabatteriet gav upp för gott."
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top