Bra batteri

xrv750

Medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
CM400T -82Såld: 02, Honda, XRV750
Ska köpa batteri till min MC.
Kollar på
biltema
samt detta på batterionline
Priset blir ungefär det samma efter frakt..
Batteriet är ett YTX14-BS - kan n¨ågon hjälpa mig till ett bra köp?

Jag skulle välja Yuasa framför Biltema 11 gånger av 10.
+1

Jag har förvisso haft biltemabatteri i flera hojar och varit nöjd med dem. Dock är det inget att snacka om när Biltema och Yuasa ligger på samma pris. Yuasa alla dagar i veckan.

Definitivt Yuasa. Förra gången mitt batteri pajade köpte jag omedelbart ett Biltemabatteri bara för att kunna köra vidare, men beställde samtidigt ett Yuasa-batteri som jag givetvis bytte till så fort jag fick det levererat. Biltemabatteriet får fungera som nödbatteri.

Biltemabatteriet håller mest sannolikt ett (1) år. Förvisso får man ett nytt på garantin men det nya har inte garanti utan när det pajar så står man där.

Man kan ha turen att få ett batteri som håller 5-6 år men det är ett sällsynt undantag.

Yuasa eller andra märkesbatterier har ett betydligt bättre track record.

Mitt Yuasa är från -03 . Gissa vad jag köper när det är dags att byta

Lika här, för mig har Biltema-batterier hållit 1, max 1-1/2 år. Yuasa är batteriernas batteri. Alla mina fem hojar kör Yuasa igen. Det finns en anledning att hojar fabrikslevereras med Yuasa. Herre på täppan. King Of The Hill. Da shit!

Vill man läsa mer om Biltema-batterier finns det trådar här på sporthoj i kvadrat.

Jag är sannerligen ingen stor supporter av Biltemas batterier. Därför blev jag förvånad när det visade sig att det Biltema batteri du hänvisade till har högre kallstartskapacitet än Yasa. Vid tidigare jämförelser har jag alltid konstaterat att förhållande varit tvärt om. Jag skulle trots det välja Yasa, och Biltemas högre kallstartkapacitet spelar knappast någon roll i sammanhanget för din Honda.

Yuasa, eller Yuasa :-) Biltemas batterier till MC har bara jävlats med mig.
Deras bilbatterier har varit OK.

Biltemabatteriet håller mest sannolikt ett (1) år. Förvisso får man ett nytt på garantin men det nya har inte garanti utan när det pajar så står man där.

Man kan ha turen att få ett batteri som håller 5-6 år men det är ett sällsynt undantag.

Yuasa eller andra märkesbatterier har ett betydligt bättre track record.

Får man alltså inte full garanti på utbytesbatteriet? Då är det en kass deal.

Jag har inte köpt ett Biltemabatteri på 15 år, då höll de ett år. Jag har däremot köpt många hojar med Biltemabatteri, de brukar vara kassa, går att ladda, visar ok volt men väldigt lite kraftreserv. Startar den inte direkt är det typ kört.

Jag har köpt massor av batterier på Global i Länna, typ 20% dyrare än Biltema men alltid bra.

Tydliga kommentarer.. får bli ett Yuasa då. Jag gissar att det inte är några problem att skicka batteri med postorder från batterionline.se..
Tack

Har ett test igång med ett gelbatteri från Biltema i min viffer sedan 2017 tror jag. Funkar än så länge och det blir spännande att se hur länge det håller. Yuasabatteriet som satt i när jag köpte den lär ha hållit i 11 år med oklar användning och motionering.

I min hoj som jag köpte begagnad 2019 satt ett original Yuasa. Detta pajade dock under samma höst alltså när hojen var knappt 3,5 år gammal. Jag satte istället i ett Biltema-batteri som var en storlek större (alltså fysisk storlek) eftersom det fanns plats. Detta har snurrat nu under två säsonger så här långt och verkar funka alldeles utmärkt. Hojen startar direkt. Man hinner knappt trycka på startknappen. ? Så jag kan definitivt rekommendera Biltema utifrån min egen erfarenhet. Dessutom kostade batteriet knappt hälften mot vad ett Yuasa kostade.

Vet att frågan varit uppe förut men hur är Biltemas litium-batteri? Fått för mig att det håller lite högre kvalitet än blybatterierna.

Det finns en speciell tråd om Biltema-batterier som berättar varför man bör undvika dem. Det har med syrakoncentrationen och batteriets polspänning att göra. Insiktsfull läsning.

Definitivt Yuasa. Förra gången mitt batteri pajade köpte jag omedelbart ett Biltemabatteri bara för att kunna köra vidare, men beställde samtidigt ett Yuasa-batteri som jag givetvis bytte till så fort jag fick det levererat. Biltemabatteriet får fungera som nödbatteri.

Ha ha - trodde pay-offen skulle vara att "Yuasabatteriet kom precis när Biltemabatteriet gav upp för gott."

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back