Bra badställen i stockhom?

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Hej,

Tips på bra badställen runt Stockholm mottages tacksamt. Det får gärna vaa vid havet så att det fläktar lite och helst inte för mkt folk :D

Slussen :rofl

Nej, men allvarligt talat så tror jag inte det finns några badställen med lite folk såna här dagar :va . Långsjön eller Gömmaren är närmast för mig, söderort.
Gömmaren garanterat minst folk.

akta dig för Gålö....massa skit från canadagäss överallt!

Lillsjön, ligger vid kungsängen om jag minns. Liten sjö där man kan gå runt hela sjön och hitta sitt eget ställe.

Ett stort plus i kanten för lillsjön är att det finns väldigt höga klippor man kan hoppa i från! :)

Edit: visst detta är inte i stockholm innerstad... men kan jag dra från Väsby dit så är det nog inte omöjligt att dra från stan! :P

Med alla dessa trådar som "vad finns det att göra i stockholm etc etc" som har dykt upp som svampar i jorden så börjar jag allvarligt undra om det verkligen finns något att göra i stockholm (förutom att sitta i bilköer) :D

(skrivet lite med ;))

Ska snart iväg och bada men vi kan inte bestäma oss för vart vi ska åka. .Ölen :va .....eller vättern....eller vänern.......:gnissla så svårt o välja

Last edited:
Definiera "runt sthlm"...

a) Max 5 minuter från city
b) Max 15 minuter bil från city
c) Max 30 minuter från city
d) Det får ta upp till en timme då jag ändå planerat en heldag vid badet

tala bara inte om vad du väljer här i tråden! gör du det lär du ha hela sporthoj på samma strand samma dag:D du kan pm:a mig istället:brynad :hihi

Med alla dessa trådar som "vad finns det att göra i stockholm etc etc" som har dykt upp som svampar i jorden så börjar jag allvarligt undra om det verkligen finns något att göra i stockholm (förutom att sitta i bilköer) :D

(skrivet lite med ;))

Ska snart iväg och bada men vi kan inte bestäma oss för vart vi ska åka. .Ölen :va .....eller vättern....eller vänern.......:gnissla så svårt o välja
Hitta ett sjukt fint ställe vid vilda vättern igår, helt orealistiskt fint såg mer medelhavet ut än sverige och vattnet va kristallklart, klippoerna och träden va sjukt coola. Så vackert att det gjorde ont. jag är riktigt avvis

vänern är ju nice :-)
har legat och plaskat i två dagar ute vid en ö.
säkert 25-26grader i vattnet och perfekt sandbotten:tummenupp

Finns fullt här i Nacka, skulle det inte passa kan jag tappa upp ett bad med lite doftskum i :brynad

Kalkbrottet ftw!! Om man åker ut mot nynäshamn och sen vid ösmo rondellen svängerr höger mot... ösmo :) så kör man där i a vet inte exakt 5-7 min kanske beroende på hastighet men iaf efter ett tag kommer man till en skyllt där det står storavika sväng vänster in på den vägen och följ den ganska länge typ 10 min eller nått kanske. Då kommer ni till en STOP skyllt sväng höger där e bäst o parkera vid samhället där...säkrast så :) sen går ni tillbaks samma väg som ni kom på gångvägen förbi stop skyllt korsningen tills gångvägen tar sluyt så kommer ni se i närheten på andra sidan vägen en större stig med lite stora stenar som blokerar följ den ett tag ni kommer ut på en grusväg följ den typ 100 m uppåt så kommer ni till KALKBROTTET!! ett skit skönt ställer om man gillar o hoppa o så omgivet at klippo som man kan klättra o hoppa ifrån i skönt fint vatten. Det "lättastet" är när man kommer upp där så ligger det en stor järn balk över vägen gå över den o precis i kröcken så går det upp ett gärn rör från vattnen där i närheten är lättast o klättra upp o så... finns ett skönare ställer som är lite svårare men det kan jag ta vid intresse.. Men om ni gillar lite hopp o spänning kolla in detta ställe mycket skönt :)

Ågesta(Farsta) ..fanns ett näckbad förr iaf ,,när jag jobbade i närheten.:)

Finns det inga nice näck-bad nånstans?? Eller e jag på fel forum då?
Skulle ju behöva sola :tuttar !

Bögberget vid brunnsviken, du får garanterat vara ifred :slicka

Annars har du ågesta, kärsön, klippbaden vid långholmen om du står ut med alla snukgubbar :mattiasvarning.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...