Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag skall bli nykterist, operera om mig till kvinna och teckna en helförsäkring på en SV650 - då kommer jag varje månad få ett utbetalningskort på 300:- från IF.
lol ja faktiskt![]()
i övrigt är det ganska intressant att vissa bolag ger nykterister rabatt på försäkringen. Är inte det en förutsättning för ALLA som kör bil? att man är nykter liksomlol stor humor imo.
lika logiskt att ge någon med körkort rabatt på försäkringen, eller få 20% syn& hörselrabatt om synen och hörseln är hyfsad.
inte mycket som är logiskt när det gäller försäkringar ,
kollade en gixxer 1000-08 på mig och en tjejkompis skiljde en hel del.
jag fick en premie på 18900 hel/hel med a-kort sen 95 aldrig vållande i försäkringsärende,tjejen fick en premie på 11900 hel/hel inget a-kort och 7år yngre![]()
![]()
Ganska logiskt har hon inget a-kort är hon ingen risk för bolaget![]()
skämt åsido så är det ganska logiskt att en tjej får lägre premie det är bara att kolla statistik så ser man att en kille är mer benägen att tänja gränser, så är det bara.
Jadu, visst är det logiskt med statistik? Speciellt när vi generaliserar mellan könen istället för att titta på individer!
MIN statistik är att jag aldrig varit vållande sedan jag tog kortet 1991 - men inte fan har jag något för det - medans en nybakad brutta på 21 bast får lägre premie bara för att hon har tuttar!
Visst är det logiskt?
Det är jämlikhet det!![]()
Så är det väl alltid och har alltid varit? Tror du försäkringsbolag ersätter hojar för hundratusenjävlakronor utan en polisanmälan från ägaren? Och sen ska det väntas 30 dagar och så vidare.-1. Vid stöld av hoj ska Polisanmälan finnas som styrker att en stöld skett.
Vilket ju görs - bucklar du en tank på en -08a så får du en ny, bucklar du en tank på en -00a så lackas den om. "Normalskick" är ju en ganska luddig term, det brukar stå i villkoren att det ska återställas till det skicket som var vid skadan, vilket ju är rimligt.-4. Skador skall repareras till "normalskick".
Och så funkar väl t.ex SMC-försäkringen?-5. Ersättning för reparationen skall betalas med självrisk + en viss procent av reparationskostnaden.
Som t.ex Bilsport-MC har, dubbel självrisk vid andra vagnskadan inom ett år.-6. Varje gång du kraschat och utnyttjar försäkringen för reparationer ska du
få ett tillägg i försäkringen på en extra självrisk till nästa gång.
Denna försvinner om du inte utnyttjar försäkringen inom ett kalenderår igen.
Ett så kallat ... bonussystem? Som funnits sen typ ... alltid?OM du inte kraschar och belastar försäkringen så ska du gynnas gentemot dom som ofta utnyttjar försäkringen.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |