Bra -att-ha-lista

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Vad kan vara bra att ha inför 2005 förutom kolvar, soppa, olja?
Jag vill ha en LÅÅÅÅÅÅNG lista som ska vara lika rolig att läsa som Hobbex var för 15 år sedan...

3Ghz dator för att kunna beräkna huvudmunstycke 10 min innan start(formeln verkade ganska avancerad).

Sluta nu kivas pojkar

Nr 3
Självklart måste du ha snygg depåpersonal.. Nja okej ni kan ha likadana kläder i alla fall..:pannkyss
Nr 4
INGEN har någonsin kommit någonstans utan ett pampigt depåtält!
Nr 5
VIKTIGAST. Represetationsöl till oss andra i depån

Last edited:
Du är ju redan rutinerad förare med två rookiesäsonger och en het a-licens inanför västen så jag skriver bara de saker jag kan komma att tänka på så här på rak arm, saker som jag är glad att någon annan sade till mig eller glad om någon annan hade sagt till mig innan denna, min första, säsong med Skatungen.

* Väderstation och en miniräknare med formeln för AD inlagd
* Lägg blocknyckel 17mm på minnet, det är den som används vid demontering/montering av bottenpluggen på förgasarna för att komma åt och byta huvudmunstycken.
* Däckpasta, av någon anledning upplever jag 165-slicksen som betydligt jobbigare att kränga än andra däck och här kommmer däckpastan verkligen till sin rätt.
* Tack vare clip-on kan man köpa styrändar i form av aluminiumrör med rätt dimension till en kostnad av cirka 10 kr styck på Metall Varuhuset.
* www.breadlineracing.com från england säljer vissa piratdelar vars pris är bråkdelen av det Hondas originaldelar kostar.

Det här med 2-t är ju inte så konstigt alls, det är bara att tuta och köra. Dessutom kommer du ju att ha en flång ny hoj så några siltagerelaterade bekymmer lär du ju inte behöva uppleva och med Nordgrens faderliga händer på dina axlar kommer du nog att undvika nybörjarmisstagen som vi andra upplevt i större eller mindre omfattning.

* Mekbänk*

Bra för mekens rygg och ser mera MotoGP ut när hojen står uppställd på en sån när kolvarna ska inspekteras på dagens slut. Nordgren å jag har snygga i alu och kan nog fixa liknande om du inte har skaffat dig en sån redan. Annars va d nått om ett VM-team som skulle sälja av sina gamla i kolfiber.. Hör med "du vet vem". :)

Frysbox

* Frysbox för att kyla ner bensinen med...

Annars tycker jag om iden med depåöl! :tummenupp

Ps. Nice hemsida förresten Oscar, ska bli kul att följa säsongen lite från "insidan"! :)

Rapportera de som ni 2-taktare inte tycker ska ha tillgång hit så fixar jag det. V-Gurra är kan ej ängre kommentera inom RR-forumet. Han är oresonlig och inte vettig att tillåta tillföra åsikter. E22 är oxå borta från forumet, helt o hållet.

Swedie skrev:
Rapportera de som ni 2-taktare inte tycker ska ha tillgång hit så fixar jag det. V-Gurra är kan ej ängre kommentera inom RR-forumet. Han är oresonlig och inte vettig att tillåta tillföra åsikter. E22 är oxå borta från forumet, helt o hållet.

BRA JOBBAT Swedie!

/Jörgen

Jörgen Player Special skrev:
Fast man ser dem sällan..

Va!? Jag har till och med min strippa på film!

Gå in på www.ketogan.com och ladda hem denna (se bilden), och kolla sen ca 46-47 sekunder in i filmen! Strippan vill vara anonym, men vi kan kalla honom för ¨Pålle¨!

Bifogat

• keto atorp.jpg
    keto atorp.jpg
    27.3 KB · Visningar: 435
oscar skrev:

Gå in på www.ketogan.com och ladda hem denna (se bilden), och kolla sen ca 46-47 sekunder in i filmen! Strippan vill vara anonym, men vi kan kalla honom för ¨Pålle¨!

Vi kan ha en tävling under kommande säsong! Bästa depåstrippa... Ullis får ta med en manlig och så får vi helt enkelt samla ihop alla racertjejer, depåflickor, mammor, fastrar och vilka som nu vill se en kille dansa i string, fluga, insmetad i hallonluktande 2T-olja. :fyllisar

/JPS

Jörgen Player Special skrev:
Vi kan ha en tävling under kommande säsong! Bästa depåstrippa... Ullis får ta med en manlig och så får vi helt enkelt samla ihop alla racertjejer, depåflickor, mammor, fastrar och vilka som nu vill se en kille dansa i string, fluga, insmetad i hallonluktande 2T-olja. :fyllisar

/JPS
Ok, stången är din Jörgen! :tuttar :rofl

oscar skrev:

I ain´t gonna undersign your filthy contract now, sucker!

stephenj skrev:
* Frysbox för att kyla ner bensinen med...

Annars tycker jag om iden med depåöl! :tummenupp

Ps. Nice hemsida förresten Oscar, ska bli kul att följa säsongen lite från "insidan"! :)

vad jag vet så är det inte tillåtet att kyla bensinen! Men jag kanske har fel

*/ ?>
Back