Bröstcancer och prostatacancer

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Ort
kungsbacka
Hoj
DM Brutale -04
Bikerbitch skrev:
2560771 I tidningen häromdagen stod det om vita bandet. Det var typ protest mot våldtäkter tror jag.

Aj då! Då får vi väl ta bajsbruna bandet då :)

Såg förövrigt en Prostatacancer insamlingsreklam på Discovery channel. Ola Skinnarmo tror jag det var som pratade.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Bikerbitch skrev:
2554792 Jättefint att det görs enorma insamlingar för rosa bandet som stödjer forskningen för bröstcancer.

Men prostatacancer då och det blåa bandet? När ska Globen belysas med blått och när skall det bli kampanjer i storlek med rosa bandet?

Jag köpte både ett blått och ett rosa band på apoteket och väntar fortfarande på svar ifrån Cancerfonden om varför inte blåa bandet är mer i fokus.

Ska det vara jämställt med allt annat här som alla tjatar om så skall det väl även vara så inom forskningen och insamling av pengar.
jag jobbade hårt för "blå bandet"

men det fans inte nåt intresse här då (kanske för okänd trådstartare)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=117841

heder år föraren som fixade insamling via ebay
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Bikerbitch skrev:
2560771 I tidningen häromdagen stod det om vita bandet. Det var typ protest mot våldtäkter tror jag.

jag har ett blåt band på min jacka (dom finns INTE äns framme nu på apoteket)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är alltid någon som känner sig bortglömd, man får väl satsa på Cancerfonden kort och gott. Barncancerfonden är ju väldigt trevligt, mycket viktigare än bröst- eller prostatacancerforskning om man ska gradera.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Dee_cati skrev:
2554825 Det mest pinsamma av allt är att LAMBI (rövpapper) har gjort en utgåva med rosa papper som säljs i sexpack. Och de är sååååå fruktanstvärt generösa att de skänker hela EN krona per såld förpackning!!!! Som säkerligen kostar åtminstone 33:90:- rek.pris.
Varför inte höja priset med en femma och skänka 6 kronor istället!? Pinsamt är ordet....

Bättre än att inte skänka nåt :confused: Hur mycket skänker du?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
snacka om jämställdhet, jag visste inte ens att det fanns ett blått band... rosa bandet får jag minst en påminnelse om dagen att det existerar känns det som.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
obruT skrev:
2561834 jag jobbade hårt för "blå bandet"

men det fans inte nåt intresse här då (kanske för okänd trådstartare)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=117841

heder år föraren som fixade insamling via ebay

den tråden missade jag, blev inte så långlivad heller tyvärr.
Blåa bandet fanns på apoteket, jag bär det också på min jacka
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Bikerbitch skrev:
2565558 den tråden missade jag, blev inte så långlivad heller tyvärr.
Blåa bandet fanns på apoteket, jag bär det också på min jacka

känns som alla andra missade den åxå
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Hörde en läkare på P3 för några dagar sedan. Det var tydligen vanligare att män under 25 eller nått sånt får bröstcancer än att kvinnor i samma ålder får det. Läkaren tyckte att man skrämmer upp unga tjejer lite väl mycket.

Men jag tycker att det är bättre att det är så än tvärt om. Förstår läkaren dock. Var liksom rusning bland 20 åriga tjejer som ville bli undersökta efter div galor på tv.
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
WestW skrev:
2566583
Men jag tycker att det är bättre att det är så än tvärt om. Förstår läkaren dock. Var liksom rusning bland 20 åriga tjejer som ville bli undersökta efter div galor på tv.

:brynad Han måste ha det jobbigt.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Edit: Siffrorna gällde inte totala antalet människor, utan fram till en viss ålder, så jag tar bort den texten. Titta istället på inlägg #41
 
Last edited:

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
WestW skrev:
2567503 Kvinnlig läkare. Vi har såna nuförtiden vettu, dom där kvinnorna har tydligen rösträtt också :)

Mmm jag vet, är ihop med en sådan. Men du har helt rätt i att jag förutsatte att doktorer är män.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
honkiie skrev:
2558906 prostatecancer är väl vanligare men inte nära lika farligt som jag förstått det. Troligtvis därför.
Hmm... min farsa kolade för ett år sen p.g.a. prostatacancer, han blev 59 år gammal.
(Efter tre år av svåra plågor och diverse värdighetskränkande behandlingar, kan jag tillägga.)
Det enda dom kunde göra för honom var att förlänga hans lidande.

Jag ser faktiskt inte varför bröstcancer skulle vara farligare/mer angeläget än prostatacancer.
Båda verkar lika jobbiga, och lika oönskade.

Bikerbitch skrev:
2554792 Jag köpte både ett blått och ett rosa band på apoteket och väntar fortfarande på svar ifrån Cancerfonden om varför inte blåa bandet är mer i fokus.
Vore intressant att höra om/vad du får för svar faktiskt.
 
Last edited:

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Min avatar är en instruktionsfilm om hur kvinnor bör undersöka sig själva varje dag. thats my contribution.
Funderar på att byta till en där en man medelst sitt långfinger undersöker prostatan, men jag är inte så sugen på det.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
War-psycho skrev:
Jag ser faktiskt inte varför bröstcancer skulle vara farligare/mer angeläget än prostatacancer.
Båda verkar lika jobbiga, och lika oönskade.
Kanske för att dödligheten är jättemycket högra än med prostatacancer, därmed genast farligare. Nån kan gärna hejda mig och påpeka att jag är missinformerad men visst är det så?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top