Bikerbitch
Stolt mamma
I tidningen häromdagen stod det om vita bandet. Det var typ protest mot våldtäkter tror jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bikerbitch skrev:2560771I tidningen häromdagen stod det om vita bandet. Det var typ protest mot våldtäkter tror jag.
jag jobbade hårt för "blå bandet"Bikerbitch skrev:2554792Jättefint att det görs enorma insamlingar för rosa bandet som stödjer forskningen för bröstcancer.
Men prostatacancer då och det blåa bandet? När ska Globen belysas med blått och när skall det bli kampanjer i storlek med rosa bandet?
Jag köpte både ett blått och ett rosa band på apoteket och väntar fortfarande på svar ifrån Cancerfonden om varför inte blåa bandet är mer i fokus.
Ska det vara jämställt med allt annat här som alla tjatar om så skall det väl även vara så inom forskningen och insamling av pengar.
Bikerbitch skrev:2560771I tidningen häromdagen stod det om vita bandet. Det var typ protest mot våldtäkter tror jag.
Dee_cati skrev:2554825Det mest pinsamma av allt är att LAMBI (rövpapper) har gjort en utgåva med rosa papper som säljs i sexpack. Och de är sååååå fruktanstvärt generösa att de skänker hela EN krona per såld förpackning!!!! Som säkerligen kostar åtminstone 33:90:- rek.pris.
Varför inte höja priset med en femma och skänka 6 kronor istället!? Pinsamt är ordet....
obruT skrev:2561834jag jobbade hårt för "blå bandet"
men det fans inte nåt intresse här då (kanske för okänd trådstartare)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=117841
heder år föraren som fixade insamling via ebay
Bikerbitch skrev:2565558den tråden missade jag, blev inte så långlivad heller tyvärr.
Blåa bandet fanns på apoteket, jag bär det också på min jacka
WestW skrev:2566583
Men jag tycker att det är bättre att det är så än tvärt om. Förstår läkaren dock. Var liksom rusning bland 20 åriga tjejer som ville bli undersökta efter div galor på tv.
General E skrev:2567441Han måste ha det jobbigt.
WestW skrev:2567503Kvinnlig läkare. Vi har såna nuförtiden vettu, dom där kvinnorna har tydligen rösträtt också![]()
Hmm... min farsa kolade för ett år sen p.g.a. prostatacancer, han blev 59 år gammal.honkiie skrev:2558906prostatecancer är väl vanligare men inte nära lika farligt som jag förstått det. Troligtvis därför.
Vore intressant att höra om/vad du får för svar faktiskt.Bikerbitch skrev:2554792Jag köpte både ett blått och ett rosa band på apoteket och väntar fortfarande på svar ifrån Cancerfonden om varför inte blåa bandet är mer i fokus.
Kanske för att dödligheten är jättemycket högra än med prostatacancer, därmed genast farligare. Nån kan gärna hejda mig och påpeka att jag är missinformerad men visst är det så?War-psycho skrev:Jag ser faktiskt inte varför bröstcancer skulle vara farligare/mer angeläget än prostatacancer.
Båda verkar lika jobbiga, och lika oönskade.
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |