Bröllopsgåva..

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Vad fan köper man till en kompis som gifter sig?
Aldrig vart på bröllop och jag känner att fantasin inte vill börja flöda..

Har känt killen sen barnsben (är väl fortfarande barn med mina 22år här kanske :rolleyes: ).

Han gifter sig nästa lördag, så kom med roliga tips! Jag ska vara hans chaufför och har fixat bil. Det kommer att kosta en liten slant också, så gåvan får inte bli allt för dyrt..

Och man köper väl en gåva till paret och inte bara till en person?

Tack på förhand gummor och gubbar.

Jobbit, förstår att du frågar, va fan köper man? Kanske sånna shorts som ja fick av min sambo igår, inbyggd ölöppnare, de e manligt det! :yoparty

Bifogat

• ölshort.jpg
    ölshort.jpg
    77.4 KB · Visningar: 64
Rash skrev:
2289025 Vad fan köper man till en kompis som gifter sig?
Aldrig vart på bröllop och jag känner att fantasin inte vill börja flöda..

Har känt killen sen barnsben (är väl fortfarande barn med mina 22år här kanske :rolleyes: ).

Han gifter sig nästa lördag, så kom med roliga tips! Jag ska vara hans chaufför och har fixat bil. Det kommer att kosta en liten slant också, så gåvan får inte bli allt för dyrt..

Och man köper väl en gåva till paret och inte bara till en person?

Tack på förhand gummor och gubbar.

När en av mina bästa kompisar gifte sig förra året så fick dom ett skit snyggt uppläggnings fat kostade en del men helt klart värt det.men köper till båda två

flugan skrev:
2289128 Köp en handbok i konflikthantering.

:lol :rofl

Till saken hör att kompisen slutat dricka alkohol :3freak Men självklart respekterar man det, även om det känns som en förlust.. Hade själv aldrig kunnat ens tänka mig tanken att vara utan en kall öl en varm sommardag. Så klassiskt..

Var köper man en sådan bok då? Hade vart en kul grej ju :)

Samma problem här....

Det är väl inte så att dom skall gifta sig i råda kyrka på lördag?????
Är det samma par som jag skall på bröllop så har jag paxat brödrosten..så den behöver du inte köpa... :)
En början till en servis av finare märke kan ev vara något.
Hör med övriga vänner o släkt så att alla inte köper samma saker.
MVH GBGMCT...

Kanske någon/några av dessa :)
(Ja, dom finns på riktigt!)
RGBhr_3931.jpg
RGBhr_4182.jpg

Eller varför inte den här? :hihi
RGBhr_4086.jpg

Då kanske även den här behövs senare?
RGBhr_4059.jpg

Vad jag vet så är det alltid någon som håller i själva present avdelningen
som säger vad du kan köpa o inte annars så blir det ju skit svårt :banana

Hur bor det blivande brudparet? Kanske en bra kolgrill skulle kunna vara något? Inte någon 149-kronors skit från tappen utan en skaplig weber eller meco. Mecon är billigare men minst lika bra. Har stått ut med min misshandel (och då talar vi grilla-året-runt-i-trädgård-i-söderläge) i en tre-fyra år utan att se utsliten ut. Coop forum hade den på medlemserbjudande för - jag tror det var 699:- - för ett litet tag sedan.

Annars är det väl aldrig fel med någon liten upplevelse. Kanske resepresentkort på en tur och retur till Fredrikshavn kan vara fräckt eller kanske leta billiga biljetter på ryanair.com...

På ett bröllop fylls ju presentbordet lätt av brödrostar, vispar och fan och hans mormor. Personligen hade jag gärna uppskattat en liten upplevelse ganska mycket!

gbgmct skrev:
2289609 Det är väl inte så att dom skall gifta sig i råda kyrka på lördag?????
Är det samma par som jag skall på bröllop så har jag paxat brödrosten..så den behöver du inte köpa... :)
En början till en servis av finare märke kan ev vara något.
Hör med övriga vänner o släkt så att alla inte köper samma saker.
MVH GBGMCT...

De ska gifta sig på Ale-skövde kyrka.
Konflikthanterarbok eller liknande ska jag söka efter i närmsta bokaffärerna :)
Men ös gärna på med mer tips!

Till en polares bröllop för ett par månader sedan köpte vi en fet "lyxkorg". En korg med massa schyssta delikatesser som vi komponerade ihop. Typ serranoskinka, choklad, en flaska champagne, paté, lyxiga marmelader, ostar etc. Å så trycker man dit ett par baguetter och lite vindruvor, färsk frukt etc för utseendets skull. Cellofanplast runt. Voila!

Så dom kan käka ståndsmässigt efter bröllopsnatten och slipper hassans kebabpizza för en gångs skull...

Kraftfull skrev:
2290170 Hur bor det blivande brudparet? Kanske en bra kolgrill skulle kunna vara något? Inte någon 149-kronors skit från tappen utan en skaplig weber eller meco. Mecon är billigare men minst lika bra. Har stått ut med min misshandel (och då talar vi grilla-året-runt-i-trädgård-i-söderläge) i en tre-fyra år utan att se utsliten ut. Coop forum hade den på medlemserbjudande för - jag tror det var 699:- - för ett litet tag sedan.

Annars är det väl aldrig fel med någon liten upplevelse. Kanske resepresentkort på en tur och retur till Fredrikshavn kan vara fräckt eller kanske leta billiga biljetter på ryanair.com...

På ett bröllop fylls ju presentbordet lätt av brödrostar, vispar och fan och hans mormor. Personligen hade jag gärna uppskattat en liten upplevelse ganska mycket!

Gifte mig själv för ett par veckor sedan och det var just upplevelser, presentkort på flygbolag och likande som vi önskade oss då källaren redan är full med brödrostar, serviser, skålar, uppläggningsfat mm.

Om du inte går ihop med ngn annan för att köpa något "lite dyrare" så gör som jag har gjort de senaste tre gångerna;

Köp 2 paket, en brödrost (modell lite finare, 800-1400 kr) och en Alladin-ask.

Det är väl mer eller mindre vedertaget att det är det som man skall ge när folk gifter sig.

Hade förresten en Kanadensare på besök på det senaste bröllopet. Försökte lära honom lite svenska... Han trodde nog att vi Svenskar menade någonting speciellt när vi hade samma ord för gift (=poison) och att vara gift (=to be married)... För att inte tala om alla skylltar som det står "fisa" (=fart) på... infart, utfart... Han hade det rätt så roligt i Sverige.

Bröllopspresent är jobbigt! :4skrika

Ska på grannens bröllop på lördag och har inte alls lust att lägga en massa pengar på present. Vill att det ska hålla sig under 500 kr men har inga bra idéer. Brudparet börjar närma sig 50-årsåldern och har bott ihop sen Jesus gick i shorts.

Fastnade dock lite för presentkorgen som nämndes här innan, det får nog bli nåt sånt. Eller nån låda med vin, eller nåt annat. :rolleyes: Nån som har fler idéer på samma tema?

Får ju ta med i beräkningarna att vi faktiskt ställer upp med att ordna Jaguar-färden efter vigseln.

Om de dricker kaffe (vilket de flest gör) så kanske en korg med färskmalen kaffe från diverse olika kaffebönor/blandningar kan vara en idé? Släng sedan med lite olika te-sorter och ett par praliner så har du en välfylld och uppskattad korg att ge bort!

vfsf skrev:
2297108 Om de dricker kaffe (vilket de flest gör) så kanske en korg med färskmalen kaffe från diverse olika kaffebönor/blandningar kan vara en idé? Släng sedan med lite olika te-sorter och ett par praliner så har du en välfylld och uppskattad korg att ge bort!

Lysande! Tackar! :tummenupp

Ringde till kompisens brorsa som arrangerar det mesta kring bröllopet. Kompisen hade en lång önskelista, men det som var kvar var brödrost och en telefon med nummerpresentatör men med sladd :3freak Sladd??? Gissar på att han önskat sig det för att inte önska sig något dyrt..

Blir nog till att köpa något litet roligt istället. Och ge en tusing eller så till deras bröllopsresa. Annars har de inte råd med det.. Och upplevelse är ändå viktigare än onödiga saker som många av er skrivit..

OK-STAR skrev:
2301519 Köp ingenting! Då lär de nog bli överaskade! :näsblod

:rofl :lol

"Ehh, näeee, jag har inte köpt något. Räcker inte min kärlek till er?" :hihi

Eller typ ett paket med kondomer kanske är humor nog? Att de tar illa upp? :D
Att ge ett paket konomder till ett par som gifter sig måste ju vara som att kalla de idioter som inte borde få föröka sig? :lol

Fan, undra om de fattar pranket?

Hmm, känner för att köpa något galet och oväntat..

*/ ?>
Back