Tja!
Sitter och försöker få ihop min R6 -03 inför Gelleråsen sen jag krashade på Falkenberg och har lite problem med bränslepumpen. Eller snarare, det är brist på reaktion från bränslepumpen som är symptomet, jag vet inte om det är den det är fel på. Följande har hänt:
- Krashade på falkenberg och hojen voltade lite, mosade tanken.
- Efter att jag upptäckt att en säkring flugit loss från sin plats (!) och ersatt den så började instrumentpanelen reagera. Vrider om nyckeln och varvräknaren gör ett svep i vanlig ordning. Ingen reaktion från bränslepumpen som annars brukar låta/göra ett test/pumpa upp tryck i systemet.
- Tog loss tanken inför byte och märkte att bränslepumpen hade slitits loss från hållaren i tanken. En sladd till bränslenivåmätaren hade ryckts sönder ur fästet. Den andra sladden verkade ok.
- Lödde tillbaka sladden till nivågivaren.
- Stoppade in allt i den nya tanken. Monterade den med slangar hit och dit efter markeringarna.
- Kopplade i sladdarna till pump och givare (går bara på ett sätt så man kan inte koppla fel).
- Vrider om nyckeln. Instrumentpanelen gör svep, ingen reaktion från pumpen. Samma som innan alltså (fast nu utan soppa i tanken).
Vad kan orsaka det här? Vad finns det för spärrar som hindrar pumpen från att gå, om vi antar att det inte är den det är fel på. Det går t.ex. inte heller att få startmotorn att gå.
Det enda jag kan komma på är tippsensorn men jag vet inte riktigt hur den ser ut och i verkstadshandboken hittar jag den inte heller.
Nån som har några tips? Please!
Sitter och försöker få ihop min R6 -03 inför Gelleråsen sen jag krashade på Falkenberg och har lite problem med bränslepumpen. Eller snarare, det är brist på reaktion från bränslepumpen som är symptomet, jag vet inte om det är den det är fel på. Följande har hänt:
- Krashade på falkenberg och hojen voltade lite, mosade tanken.
- Efter att jag upptäckt att en säkring flugit loss från sin plats (!) och ersatt den så började instrumentpanelen reagera. Vrider om nyckeln och varvräknaren gör ett svep i vanlig ordning. Ingen reaktion från bränslepumpen som annars brukar låta/göra ett test/pumpa upp tryck i systemet.
- Tog loss tanken inför byte och märkte att bränslepumpen hade slitits loss från hållaren i tanken. En sladd till bränslenivåmätaren hade ryckts sönder ur fästet. Den andra sladden verkade ok.
- Lödde tillbaka sladden till nivågivaren.
- Stoppade in allt i den nya tanken. Monterade den med slangar hit och dit efter markeringarna.
- Kopplade i sladdarna till pump och givare (går bara på ett sätt så man kan inte koppla fel).
- Vrider om nyckeln. Instrumentpanelen gör svep, ingen reaktion från pumpen. Samma som innan alltså (fast nu utan soppa i tanken).
Vad kan orsaka det här? Vad finns det för spärrar som hindrar pumpen från att gå, om vi antar att det inte är den det är fel på. Det går t.ex. inte heller att få startmotorn att gå.
Det enda jag kan komma på är tippsensorn men jag vet inte riktigt hur den ser ut och i verkstadshandboken hittar jag den inte heller.
Nån som har några tips? Please!