Bränslepump reagerar inte på R6.

Men alltså, borde man inte spärra startmotorn på alla de här grejerna? Om man nu inte vill att någon ska starta hojen?

Öppnade förövrigt instumentpanelen men den ser ok ut. Jag kollade inte med lupp överallt men den såg generellt bra ut. ECU:n går inte att öppna.

Det där med klockan är intressant. Jag tror INTE det fungerade när jag testade lite, men jag ska gå ner och testa igen. Om det är instrumentpanelen det är fel på (eller resetknappen) så kan det lösa en del. Inte genom att den startar men genom att man får ut felkoder och skit. Fast det är ju konstigt att jag inte får upp någon felkod direkt när jag slår på tändningen. Borde det inte komma en kod då om något var fel?

Men alltså, borde man inte spärra startmotorn på alla de här grejerna? Om man nu inte vill att någon ska starta hojen?

"Startmotorkretsen" och "bränslepumpkretsen" är helt skilda från varandra med olika villkor. Så gör alla tillverkare.
Se bifogad fil för "bränslepumpkretsen". Kolla även att du har jord på den svarta sladden från ECU:n, annars drar inte bränslepumpreläet även om kretsvillkoret är uppfyllt.

Manual: http://www.r6messagenet.com/forums/pdf/03-04R6_service_manual.pdf

Bifogat

"Startmotorkretsen" och "bränslepumpkretsen" är helt skilda från varandra med olika villkor. Så gör alla tillverkare.
Se bifogad fil för "bränslepumpkretsen". Kolla även att du har jord på den svarta sladden från ECU:n, annars drar inte bränslepumpreläet även om kretsvillkoret är uppfyllt.

Manual: http://www.r6messagenet.com/forums/pdf/03-04R6_service_manual.pdf

Precis den där kretsen kollade jag de ingående komponenterna i idag, däremot inte sladdarna. Det ska jag göra imorgon. (Tänker nog kolla alla sladdar då, men de där är en bra start) Tack för tipsen!

Progress! (Kanske) Började kolla kontinuiteten i alla sladdar från ECU en efter en. När jag kom till instrumentpanelen var det en sladd som inte var förbunden med andra sidan. Letade, letade och tillslut hittade jag en liten skåra i en bit eltejp runt några kablar. Började riva i det och såg 4 helt avhuggna sladdar och några till som var skavda så kopparn syntes. Alla sladdarna hade i princip kontakt med varandra.

Så nu blir det till att löda lite och sen se om hojen hoppar igång! Yeah! Återkommer med resultat!

IT'S ALIVE!

Ett litet miniproblem. Försöker fylla bromssystemet fram med vätska igen men den suger inte ner något från behållaren. Några tips, förutom skit i slangen ner till handtaget då. Det tänkte jag kolla efter middan. :)

gött !!

du vet proceduren för att lufta bromsar va ??

för säkerhetsskull....
antingen fylla upp, sätta tryck med bromshandtaget och släppa på lyftnippeln på oket.
upprepa ca 20 ggr per ok....

eller suga med tryckluft, biltema har en som funkar.
brukar dock ansluta med ett par manuella tag enligt första förslaget.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8