Bränslepump CBR900RR Fireblade -95

elmgren

Aggressiv
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
letar nytt...
Jag har precis kört sönder min motor på min Fireblade.
Har även köpt en ny motor, denna var dock lite större.

Min 95a var på 839cc, och den nya är på 919cc.
Kollade runt lite, så den nya motorn är en 96a eller 97a.

Problemet är dock att nu vid monteringen hittar vi ingen kontakt till bränslepumpen på den nya motorn?

Har den nya motorn någon form av automatiskt insug till förgasarna?

Tacksam för svar.. :rolleyes:
 
Jag har haft en -97:a och vad jag minns sitter det ingen bränslepump på dessa utan bränsleslangen går direkt från bensinkranen ner till förgasarbryggan. Det var ett par år sedan så jag reserverar mig mot att jag kan ha fel här...
 
hp skrev:
Jag har haft en -97:a och vad jag minns sitter det ingen bränslepump på dessa utan bränsleslangen går direkt från bensinkranen ner till förgasarbryggan. Det var ett par år sedan så jag reserverar mig mot att jag kan ha fel här...

Tackar så mycket för hjälpen.
Du hade rätt, 96/97 är sugmotor.
Vi fick igång hojjen till slut :)
 
919cc motorn har ingen soppapump.
Däremot så finns det en vakuumventil som behöver just vakuum för att släppa igen soppa, men den sitter iof under tanken och inte på motorn...

EDIT: Rackarns 2 min försent...
 
ehh... jag har ju soppapump på min -95 med -97 motor i...
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top