Bränsleblanding

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Min Suzuki har börjat misstända efter att jag plockade bort trottelstoppen. Mellan 5 000 - 7 000rpm så rycker den och har en ganska kraftig effektdal, efter 7 000rpm så går den bra till ca 10 000rpm för att sedan börja rycka kraftigt igen. Då tänkte jag att den misstände för att den var bestyckad för att vara strypt så jag plockade isär förgasarna och kollade vilken storlek munstyckerna hade vilket var 135. Då ringde jag till en Suzuki verkstad och frågade vilken storlek munstyckerna skulla ha, då sa dom att det skulle sitta 135 i när den var ostrypt. Då besällde jag 140 munstycken i tron om att den skulle gå bättre, men icke, Den röck fortfarande och tändstiften var vita så jag ströp den igen då jag blev sur när den misstände. Nu gick den rent med strypningarna i men tändstiften var fortfarande vita. Allt är orginal i motorn så jag förstår inte varför den går dåligt med orginalmunstycken? Är det bara att bestycka tills den går bra och se glad ut eller ska man börja leta efter defekter?
 
Du har antingen bytt luftfilter eller glömt stoppa tillbaka luftburken. CV-förgasare går PISS om den inte får rätt sugmostånd.
 
Vid trottelstopp så bestyckar man väl inte om förgasaren? Det är ju samma sak som o hålla halvgas! Eller?!?!
 
andersbrink skrev:
Du har antingen bytt luftfilter eller glömt stoppa tillbaka luftburken. CV-förgasare går PISS om den inte får rätt sugmostånd.

Luftburken sitter på och luftiltret är det samma. Men jag ska prova med att täta runt luftfilter osv.

Hannez: Det är samma sak.
 
nu kan inte jag så mycket om det här med att mecka men du kan kolla det här. jag har ju en suzuki gsx-r 750 88 och det har varit lite skum på vissa varvtal. tex på mitten varv som du beskriver då tappade min lite kraft och blöddrade. den var även lite skum på låga varv. jag har nu hittat felet och allt beror på att vacuumstyrningen av bränsletillförseln inte funkar helt korrekt. prova att ställa din bränslekran i lägre Pri och ta en tur. har du tur så funkar det suveränt direkt.
 
bmwjohan skrev:
nu kan inte jag så mycket om det här med att mecka men du kan kolla det här. jag har ju en suzuki gsx-r 750 88 och det har varit lite skum på vissa varvtal. tex på mitten varv som du beskriver då tappade min lite kraft och blöddrade. den var även lite skum på låga varv. jag har nu hittat felet och allt beror på att vacuumstyrningen av bränsletillförseln inte funkar helt korrekt. prova att ställa din bränslekran i lägre Pri och ta en tur. har du tur så funkar det suveränt direkt.

Tack för tipset, det ska jag prova omgående :tummenupp
 
Du har inte pillat på nålarna, låter nästan som att du skulle prova med att höja dom ett snäpp
 
Stiften har rätt sas. Prova utan huvudmunstycken. Går den inte fett som f-n (okörbar) på fullgas o varv så är det nåt galet. O annars vet du efter det provet någorlunda var huvudmunstycket 'tar över' från nål/nålmunstycke.
/u
 
bmwjohan skrev:
har du provat att köra priläget? är lite nyfiken..

Det enda jag kom fram till var att slangarna var feldragna.. :) Men tack för tipset, det där är sånt som man aldrig tänker på men som kan ställa till ett helvete :crash
 
ulf_lundin skrev:
Stiften har rätt sas. Prova utan huvudmunstycken. Går den inte fett som f-n (okörbar) på fullgas o varv så är det nåt galet. O annars vet du efter det provet någorlunda var huvudmunstycket 'tar över' från nål/nålmunstycke.
/u

Jag har sett att mina nålar inte är helt raka, men det ska väl inte påverka vid full gas?
 
Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Back
Top