Min Suzuki har börjat misstända efter att jag plockade bort trottelstoppen. Mellan 5 000 - 7 000rpm så rycker den och har en ganska kraftig effektdal, efter 7 000rpm så går den bra till ca 10 000rpm för att sedan börja rycka kraftigt igen. Då tänkte jag att den misstände för att den var bestyckad för att vara strypt så jag plockade isär förgasarna och kollade vilken storlek munstyckerna hade vilket var 135. Då ringde jag till en Suzuki verkstad och frågade vilken storlek munstyckerna skulla ha, då sa dom att det skulle sitta 135 i när den var ostrypt. Då besällde jag 140 munstycken i tron om att den skulle gå bättre, men icke, Den röck fortfarande och tändstiften var vita så jag ströp den igen då jag blev sur när den misstände. Nu gick den rent med strypningarna i men tändstiften var fortfarande vita. Allt är orginal i motorn så jag förstår inte varför den går dåligt med orginalmunstycken? Är det bara att bestycka tills den går bra och se glad ut eller ska man börja leta efter defekter?