Rammstein
Bättre fly än illa fäkta.
Om en 2t motor "efter justeringar
" börjar gå segt på botten och mellanregister men går som den ska på höga varv, vill den då ha mer soppa/mindreluft eller tvärtom?
Den låter liksom strypt, och är väldigt orkeslös på botten/mellanregistret.
Ligger man på maxvarv och släpper av på gasen och gasar igen innan den hinner sjunka nämnvärt i varv så svarar den bra på gasen. Men om jag låter den sjunka i varv och gasar så låter den "strypt" nästan som man slår av tändningen ett par sek innan den långsamt börjar öka i varv igen.
Som sagt så är den väldigt orkeslös också.. lutar det uppför så är det som att köra in i en vägg ungefär..
Har ritat lite hur tändstiftet ser ut.
Tack på förhand!
" börjar gå segt på botten och mellanregister men går som den ska på höga varv, vill den då ha mer soppa/mindreluft eller tvärtom?Den låter liksom strypt, och är väldigt orkeslös på botten/mellanregistret.
Ligger man på maxvarv och släpper av på gasen och gasar igen innan den hinner sjunka nämnvärt i varv så svarar den bra på gasen. Men om jag låter den sjunka i varv och gasar så låter den "strypt" nästan som man slår av tändningen ett par sek innan den långsamt börjar öka i varv igen.
Som sagt så är den väldigt orkeslös också.. lutar det uppför så är det som att köra in i en vägg ungefär..
Har ritat lite hur tändstiftet ser ut.
Tack på förhand!
Last edited:

