Brännare kass?

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Jag har en rätt så ny brännare(Datorn är 7mån gammal),jag brände en vanlig Dvd-film på en 4-6min,nu tar det ca en timme?Va har hänt:confused: Jag använder Nero 7,brännaren ifråga är en "Hp Dvd writer 740b".Jag har iofs bränt rätt mkt med den men ialf,är den pajj:näsblod

Exup skrev:
2677675 Jag har en rätt så ny brännare(Datorn är 7mån gammal),jag brände en vanlig Dvd-film på en 4-6min,nu tar det ca en timme?Va har hänt:confused: Jag använder Nero 7,brännaren ifråga är en "Hp Dvd writer 740b".Jag har iofs bränt rätt mkt med den men ialf,är den pajj:näsblod
Du har inte råkat ändra på nån inställning i brännprogrammet?
Kanske brännhastigheten. Låter juh skumt annars. :va

*Kolla hastigheten på bränningen
*kolla så att inte "verifiera skriven data" är ibockad
*är det samma skivor som du alltid har kört med? eller har du bytt märke?
*det är inte RW-skivor du kör med då?
*Gå till alternativ och kolla så att du har minne kvar till buffringen

Hoppas nått av detta hjälper:)

Gumpa skrev:
2677802 *Kolla hastigheten på bränningen
*kolla så att inte "verifiera skriven data" är ibockad
*är det samma skivor som du alltid har kört med? eller har du bytt märke?
*det är inte RW-skivor du kör med då?
*Gå till alternativ och kolla så att du har minne kvar till buffringen

Hoppas nått av detta hjälper:)
*Japp
*Japp
*Japp
*Nej
* ?
Den sista fattade jag inte riktigt:confused:
Jag provade att bränna IMG filer med Dvd-decrypter idag,men samesame,Kan inte fatta va som har hänt.Jag har även provat med att ominstallera Nero men det är det samma.....

Last edited:
Enklaste sättet att kolla om din brännare är ok torde vara att skruva ur och låna en från en polare, och skruva in i din egen burk för att bränna en skiva.

Hur mycket ledig plats har du i burken? Det var vad de ungefär menade med sista frågan, minimum 5 GB helst uppåt 20GB kvar på C-disken, Nero buffrar/swappar hela imagen självt på hårddisken. Diskrensning och defragmentering kan hjälpa också efter 7 månader. Det är bland de vanligaste felen hos mina polare när deras burkar går slött.

Anders R skrev:
2683520 Hur mycket ledig plats har du i burken? Det var vad de ungefär menade med sista frågan, minimum 5 GB helst uppåt 20GB kvar på C-disken, Nero buffrar/swappar hela imagen självt på hårddisken. Diskrensning och defragmentering kan hjälpa också efter 7 månader. Det är bland de vanligaste felen hos mina polare när deras burkar går slött.
C disken 209gb ledigt(800gb totalt,500gb i datorn 300gb flyttbar),jag har provat defrag med.Ahhh jag felanmäler skiten så får jag en ny:tummenupp Tack för hjälpen:pannkyss

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg