Brännare kass?

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Jag har en rätt så ny brännare(Datorn är 7mån gammal),jag brände en vanlig Dvd-film på en 4-6min,nu tar det ca en timme?Va har hänt:confused: Jag använder Nero 7,brännaren ifråga är en "Hp Dvd writer 740b".Jag har iofs bränt rätt mkt med den men ialf,är den pajj:näsblod

Exup skrev:
2677675 Jag har en rätt så ny brännare(Datorn är 7mån gammal),jag brände en vanlig Dvd-film på en 4-6min,nu tar det ca en timme?Va har hänt:confused: Jag använder Nero 7,brännaren ifråga är en "Hp Dvd writer 740b".Jag har iofs bränt rätt mkt med den men ialf,är den pajj:näsblod
Du har inte råkat ändra på nån inställning i brännprogrammet?
Kanske brännhastigheten. Låter juh skumt annars. :va

*Kolla hastigheten på bränningen
*kolla så att inte "verifiera skriven data" är ibockad
*är det samma skivor som du alltid har kört med? eller har du bytt märke?
*det är inte RW-skivor du kör med då?
*Gå till alternativ och kolla så att du har minne kvar till buffringen

Hoppas nått av detta hjälper:)

Gumpa skrev:
2677802 *Kolla hastigheten på bränningen
*kolla så att inte "verifiera skriven data" är ibockad
*är det samma skivor som du alltid har kört med? eller har du bytt märke?
*det är inte RW-skivor du kör med då?
*Gå till alternativ och kolla så att du har minne kvar till buffringen

Hoppas nått av detta hjälper:)
*Japp
*Japp
*Japp
*Nej
* ?
Den sista fattade jag inte riktigt:confused:
Jag provade att bränna IMG filer med Dvd-decrypter idag,men samesame,Kan inte fatta va som har hänt.Jag har även provat med att ominstallera Nero men det är det samma.....

Last edited:
Enklaste sättet att kolla om din brännare är ok torde vara att skruva ur och låna en från en polare, och skruva in i din egen burk för att bränna en skiva.

Hur mycket ledig plats har du i burken? Det var vad de ungefär menade med sista frågan, minimum 5 GB helst uppåt 20GB kvar på C-disken, Nero buffrar/swappar hela imagen självt på hårddisken. Diskrensning och defragmentering kan hjälpa också efter 7 månader. Det är bland de vanligaste felen hos mina polare när deras burkar går slött.

Anders R skrev:
2683520 Hur mycket ledig plats har du i burken? Det var vad de ungefär menade med sista frågan, minimum 5 GB helst uppåt 20GB kvar på C-disken, Nero buffrar/swappar hela imagen självt på hårddisken. Diskrensning och defragmentering kan hjälpa också efter 7 månader. Det är bland de vanligaste felen hos mina polare när deras burkar går slött.
C disken 209gb ledigt(800gb totalt,500gb i datorn 300gb flyttbar),jag har provat defrag med.Ahhh jag felanmäler skiten så får jag en ny:tummenupp Tack för hjälpen:pannkyss

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti