...bränd...

Silwer skrev:
jo man blir tvungen att dra till med själar och känslor när inget annat biter, lite svårt att diskutera sånna saker.

Absolut! Jag kan förstå att "vissa" har svårt att diskutera känslor! :rolleyes:
Men du kommer fatta nästa gång du kommer nära en Ducati, om du kommer ikapp.. :D

Raid72 skrev:
Med chip så ställer man just upp laddtryck och ändrar tändningskurvan bland annat.

Om vi antar att han har ett helt nytt avgas, ink framrör alltså, och hela vägen ink sportkat. Så bör den ligga runt 260hk... Då borde den nätt och jämnt orka över 250 och inte mer. Stämmer ju hyggligt om mätaren visade runt 270-280.

/R

zx9or ska ju göra 270 ärliga så.........
visserligen var den här lite erdrevad, men det hela går inte ihop.

pageer skrev:
Igår blev jag ifrånåkt på vaxholmsvägen.. .. av en BMW buren discoturk.. jag har inte känt mig så förnedrad på länge. Jag bara hoppades på att det skulle komma en R1 och sänka hans självförtroende en aning.. men inte. Nu är det dags att trimma! :confused:

Min toppar knappt tvåhundra blås, DET är skämmigt...blev avhängd av gamla rostiga saab turbos på väg till Gelleråsen, OCH på väg hem :rodnar

Låg och toppade på väg från Uppsala i förrgår tillsammans med en kompis på Buell -03 med trim, hojarna gick på pricken lika sakta...bilisterna undrar ju vad man håller på med, liggandes på tanken i knappa 200

Re: Re: ...bränd...

Chronic skrev:
Min toppar knappt tvåhundra blås, DET är skämmigt...blev avhängd av gamla rostiga saab turbos på väg till Gelleråsen, OCH på väg hem :rodnar

Låg och toppade på väg från Uppsala i förrgår tillsammans med en kompis på Buell -03 med trim, hojarna gick på pricken lika sakta...bilisterna undrar ju vad man håller på med, liggandes på tanken i knappa 200

Men jag tycker nog att vi ser ganska grymma ut när vi ligger över tanken i 200!! Blir man omkörd av en gammal Saab så får man sätta sig upp väldigt fort och lägga vänsterhanden på låret och "se sig omkring" som om man inte har någon ambition i världen att vilja ösa på. Det brukar funka, efter att man har gjort det ett par gånger så börjar det faktiskt se ganska naturligt ut. :D

Bara att inse att Duccar är slöa! Jag piskade en 998 förra sommaren trots att jag satt i en bil! :D

...jaja.. Då kan vi se det så här då:
Om inte "vi" fanns så skulle ni inte ha någon att "trycka ner"! Då skulle ni väl ge er på URAL eller liknande för att känna er bra! :D

Re: Re: Re: ...bränd...

pageer skrev:
Men jag tycker nog att vi ser ganska grymma ut när vi ligger över tanken i 200!! Blir man omkörd av en gammal Saab så får man sätta sig upp väldigt fort och lägga vänsterhanden på låret och "se sig omkring" som om man inte har någon ambition i världen att vilja ösa på. Det brukar funka, efter att man har gjort det ett par gånger så börjar det faktiskt se ganska naturligt ut. :D

:D :bow

Rigge skrev:
Ok, vi får vänta tills Flåklypa kommer hem igen, han var med i bilen. Nålen var utanför graderingen på mätaren iaf... jag hade runt 280 på min mätare tror jag. Har för mig att turbotrycket var uppställt på den.

Bilen är en S60 T5 med TME steg 2 (chip och bytt avgassystem efter katten)....inget mer...inte ens filter. Bilen passerade sista graderingen (270km/h) på mätaren med tre pers i.

Hojar är inte alls så omöjliga som vissa vill tro i höga farter. Från stillastående är det naturligtvis en helt annan femma.

Last edited:
Re: Re: Re: ...bränd...

pageer skrev:
Hahaha :D Typ som jag måste göra me DT:n....Inge kul och köra om bilar i över 120, för då måste man dyka ner med skallen :rodnar Vallentuna btw?!? Coolt! :cool: Vardå?

Foggy skrev:
Ja, men så har du ju wheelidrevning oxå :D.

Själv har man klarat sig med (i stort sett) original-hoj. Fast det var hyfsat nära på E6:n (jaja - hade bråttom till "Falken") med en gammal Supra (eller kanske MR2 :eek: ) som nog tyckte man körde om för nära eller nåt när han låg i vänsterfilen :hej.

Eller oxå har man haft tur - för det finns som sagt (nästan) alltid någon som är snabbare.

/F.
Min grabb hade en gammal Supra med chip och annan turbo. Han var jättebesviken på den, för den toppade bara 295. Ändå tog han vissa sporthojar i acc från 100.
Men debatten ger mig lite hopp, min gamla veteran passerar ju 230 på fyran. Och eftersom den inte lyfter framhjulet så kanske jag hänger med i acc också. Eller?

Back