...bränd...

Ha ha ha.
Du ska inte vara ledsen över det. :o
Du är inte den första som går på en mina och räknar bort det tyska loket på vägarna.

Last edited:
Rigge skrev:
Jag låg och rödvarvade på sexan å ändå låg det en rutten Volvo framför :mad:

Ja, men så har du ju wheelidrevning oxå :D.

Själv har man klarat sig med (i stort sett) original-hoj. Fast det var hyfsat nära på E6:n (jaja - hade bråttom till "Falken") med en gammal Supra (eller kanske MR2 :eek: ) som nog tyckte man körde om för nära eller nåt när han låg i vänsterfilen :hej.

Eller oxå har man haft tur - för det finns som sagt (nästan) alltid någon som är snabbare.

/F.

Ett kugg ner fram, men det varvar ju inte ur blixtsnabbt bara därför, jag tvivlar på att den går fortare annars. Volvon var en S60 2.4T

2.4T är ju spärrad vid 210.... För att man ska få ha billigare däck på... Hängde du inte med honom.... Fy....

Rigge skrev:
Ett kugg ner fram, men det varvar ju inte ur blixtsnabbt bara därför, jag tvivlar på att den går fortare annars. Volvon var en S60 2.4T

Verkar ju mysko, men det kanske är en av de (ö-)kända "Polis"volvobilarna :confused:

/F.

Chippad, halvt sportavgasystem. Han hade 270 nånting på sin mätare har jag för mig han sa.

Tzzzzzz skrev:
Oki... Har själv en chippad 2.4T... Gör väl runt 250..

Ok, vi får vänta tills Flåklypa kommer hem igen, han var med i bilen. Nålen var utanför graderingen på mätaren iaf... jag hade runt 280 på min mätare tror jag. Har för mig att turbotrycket var uppställt på den.

D va inte så jag menade.....
Men d ligger väl runt 250-260 i verklig fart....
Men d gör rätt mycket att skruva upp turbotrycket skulle jag tro.. Så den ger väl lite mer effekt än vad min gör...

man kan ju räkna ut hur mycket min hoj gör på fulla varv med 15 drev fram om man vill, så fort gick Våfflan. Yeye.... ganska ointressant, men fort gick bil-eländet iallafall.

Det var inget mer gjort än chip, avgassystem och eventuellt uppställt turbotryck (fast det kanske chipet gör?) Det VET jag... sen om min hoj går sakta eller bilen fort och hur mycket mätarna ljuger vet jag inte.

Orginal 200 o 250 när den e chippad..
+ sportavgasystem o uppskruvat turbotryck
Så blir d ju lite mer....

Med chip så ställer man just upp laddtryck och ändrar tändningskurvan bland annat.

Om vi antar att han har ett helt nytt avgas, ink framrör alltså, och hela vägen ink sportkat. Så bör den ligga runt 260hk... Då borde den nätt och jämnt orka över 250 och inte mer. Stämmer ju hyggligt om mätaren visade runt 270-280.

/R

Back