...bränd...

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
Igår blev jag ifrånåkt på vaxholmsvägen.. .. av en BMW buren discoturk.. jag har inte känt mig så förnedrad på länge. Jag bara hoppades på att det skulle komma en R1 och sänka hans självförtroende en aning.. men inte. Nu är det dags att trimma! :confused:

..eller dags att lära dig hantera hojen bättre? ;)

Fler 'kusar' är nog dessvärre inte alltid lösningen.

Jo den här gången låg jag på fullt och han bara försvann.... visserligen så går inte min hoj så fort.. toppar typ 210, sen är det ganska stopp! men den låter grymt! ;)

Nej bogesund hade han inte haft mycket att säga till om på.. tror inte det iallafall. Ingen klår ju en välmanövrerad Ducati där! ;)

Man slipper bli omkörd av bilar iallafall...
Har du testat en busa? Jag har kört en sån som din på
biscaya,inte imponerad....

Men din hoj kostar bara en bråkdel av vad bilen går loss på och ändå har du mer kul - eller hur ? Visst känns det pissigt att bli dragen av en bil, men så är det ibland. Fyra breda hjul, bra chassi och en jäkla massa hästar räcker bra långt...

Toppfart är väll inte så jäkla viktigt. Accelerationen är ju det som är tuffast.

Visst mår man piss efteråt... Men det är bara att hämnas! Nästa gång ni möts så vill han impa på sina polare, som han har med sig, och köra ifrån dig. Men lagom tills dess har du vässat motorn lite och drar honom, och då skäms han mer än vad du gjorde förra gången... :cool:

Hämnden är ljuv, vill jag lova! :brynad

Då börjar det väl kanske luta åt en hypersport då?. Fast det är ju inte heller någon garanti min 996a gör ju bara lite över 260 ärliga så även den får toppfartsdäng av mången bmw. En kompis blev förestän ifrånåkt av en bmw på motorvägen förra veckan, trots att han +400 kusar starka TransAm gör bortåt 280km/h så blev han dragen som ingenting av en gammal 3-serien. Han var helt knäckt tills jag berättade att det rullar en sådan med +550 kusars dubbelturbo så ska man vara garderad mot sådant så är det nog turbohoj enda medlet. :eek:

Last edited:
Ben Dover skrev:
Man slipper bli omkörd av bilar iallafall...
Har du testat en busa? Jag har kört en sån som din på
biscaya,inte imponerad....

Jag skulle också köra riskokare om jag var helt tom på insidan! Folk med själ kör Ducati så är det bara.
(Hayabusa funkar skitbra så länge vägen är rak!) HA! :D

Back