boxning är bra... eller

Vad tycker du om proffsboxning.

• Antal röstningar
    0

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Vad tycker du om proffsboxning.
Holyfield som får en träff idag..

evanderajap445.jpg

Last edited:
Boxning är det tråkigaste som finns att Titta på. Det är så mycket konstiga regler hela tiden, dommaren bryter var 10e sekund för att de står och vilar på varandra eller något liknande.
Absolut inget kul å se på.

UFC är roligare för där är de inte slut förens det är slut. Inga stora vantar där heller.

tycker att boxning utgör en trevlig kompromiss mellan fjollsporterna (typ fotboll ;) ) och de de facto lite mer skadefyllda "manliga" kampsporterna. Följande stog i min konfirmationsbok:

Allt ont görs inte med onda avsikter :tummenupp

Boxning är det hårdaste som finns! det är en utdragen process... K1 mm är puckla på i några få ronder. Boxning är är en mer ädel sport som funnits länge samt kräver mer genomgående teknik och uthållighet. Testa själv att boxas i 1 minut med en polare så hajjar ni.......

Jag har hållit på lite själv, det finns inget mer uttröttande, samtidigt som man studsar runt å blir trött av det, så ska man orka slå, samtidigt som man blir så mkt mer trött av de smällar man får.

:rolleyes:

-Rosen- skrev:
2390859 sant TKD är (nästan) skiten :tummenupp bra mycket manligare än andra kampsporter af :)

Absolut. Hela dagen. :rolleyes:

IronMike skrev:
2391094 Testa själv att boxas i 1 minut med en polare så hajjar ni.......

..Jo, för att sparras i Thaiboxning är inte jobbigt alls. Näe, ingenstans. :rolleyes:

[edit] Satans vad ' :rolleyes: ' det blev nu då. :rolleyes:

IronMike skrev:
2391094 Boxning är det hårdaste som finns! det är en utdragen process... K1 mm är puckla på i några få ronder. Boxning är är en mer ädel sport som funnits länge samt kräver mer genomgående teknik och uthållighet. Testa själv att boxas i 1 minut med en polare så hajjar ni.......

Jag har hållit på lite själv, det finns inget mer uttröttande, samtidigt som man studsar runt å blir trött av det, så ska man orka slå, samtidigt som man blir så mkt mer trött av de smällar man får.

Åandra sidan tycker jag att det tar så pass mycket mer energi när man ska skydda sig mot sparkar och knän också. Det som är mest slitsamt i kamsporter tycker jag inte är när man är den offensiva. Det tar så jäkla mycket energi om man blir träffad av sparkar.

Angående proffsboxning så är det vuxna människor som själva valt att ställa sig i ringen. Jag tycker inte statens uppgift är att skydda folk från att bli brottsoffer inte från att skydda dem från sig själva. Åandra sidan tror jag inte det finns någon politiker som förstår det där med adrenalinrusher och att man faktiskt VET om riskerna när man ger sig in i vissa sporter. Sen kan man ju diskutera hur farlig kampsport är i jämförelse med vissa andra saker. Jag fick inte hjärnskakning någon gång när jag tränade thaiboxning trots att jag missat garden och fått hårda smällar o sparkar rakt i huvudet. När jag höll på med hästar och förskte tämja vilbasarna så fick jag hjärnskakning titt som tätt. Trillade med ryggen i en grind, fastnade i en stigbygel och blev släpad efter hästen och en massa annat, det var bara ren tur att jag aldrig skakade mig allvarligt.

stoffer skrev:
nä? varför?

IronMike skrev:
2391094 Boxning är det hårdaste som finns! det är en utdragen process... K1 mm är puckla på i några få ronder. Boxning är är en mer ädel sport som funnits länge samt kräver mer genomgående teknik och uthållighet. Testa själv att boxas i 1 minut med en polare så hajjar ni.......

tänk istället att du hoppar runt på samma sätt fast mer sidledsmanövrar samtidigt som du sparkar på den andra killen konstant, vad är mest manligt?

Rocky skrev:
2391285 Du menar hoppdansen från Korea ? :D

Thaiboxning är manligt, Taekwondo är en hoppdans för tjejer. :tummenupp
det känns som att du alltid försöker provocera mig så jag tänker inte kommentera ditt inlägg mer än de tankar som jag skriver ner just nu :pannkyss

Plåtniklas skrev:
2391174 Absolut. Hela dagen. :rolleyes:

..Jo, för att sparras i Thaiboxning är inte jobbigt alls. Näe, ingenstans. :rolleyes:

[edit] Satans vad ' :rolleyes: ' det blev nu då. :rolleyes:
därför jag skrev nästan, jag tycker att TKD är manligt men thaiboxning är snäppet värre

Last edited:
ja låt dom slåss ffs, även om dom allihop får hjärnskador så gör det inget pga att dom är så få som håller på med det

Dåliga pollval, det är nog inte så bra precis.
Men, jag lever under den övertygelsen att alla har rätt att göra vafan dom vill. (ja inom vissa ramar såklart)

-Rosen- skrev:
det känns som att du alltid försöker provocera mig så jag tänker inte kommentera ditt inlägg mer än de tankar som jag skriver ner just nu :pannkyss

Provocera ? :va , det var du som la upp bollen genom att påstå att Taekwondo är manligt !
Enligt mig med flera så hör inte Taekwondon till dom "manligaste" kampsporterna.
Taekwondo tycker jag kan likställas med vilken "kontaktidrott" som helst där man använder sig av skydds utrusting över merparten av kroppen.
Dessutom begränsas "kampmomentet" i Taekwondo av ett flertal regler som gör att en Taekwondomatch inte är en ren och skär "kamp" utan mest ett uppvisningsmoment som kan likställas en koregoraferad dans där man får poäng.
Taekwondon som sådan är vacker att se på men det är det enda den duger till, då vi sett ett flertal gånger tidigare att denna "teknink" inte står sig mot exempelvis Thaiboxning i en match.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back