Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tänker då mest på att du oftast brukar provocera mig (i andra trådar)Rocky skrev:2391710Provocera ?, det var du som la upp bollen genom att påstå att Taekwondo är manligt !
Enligt mig med flera så hör inte Taekwondon till dom "manligaste" kampsporterna.
Taekwondo tycker jag kan likställas med vilken "kontaktidrott" som helst där man använder sig av skydds utrusting över merparten av kroppen.
Dessutom begränsas "kampmomentet" i Taekwondo av ett flertal regler som gör att en Taekwondomatch inte är en ren och skär "kamp" utan mest ett uppvisningsmoment som kan likställas en koregoraferad dans där man får poäng.
Taekwondon som sådan är vacker att se på men det är det enda den duger till, då vi sett ett flertal gånger tidigare att denna "teknink" inte står sig mot exempelvis Thaiboxning i en match.
säkert att du inte tänker på capoeira?-Rosen- skrev:2391856tänker då mest på att du oftast brukar provocera mig (i andra trådar)
angående att det skulle vara en danssäkert att du inte tänker på capoeira?
okej, för när jag tränade innan (för chakir chelbat) så kan jag säga dig att det var långt ifrån någon uppvisning.Rocky skrev:2391912Nej det är Taekwondo som åsyftas från min sida.
-Rosen- skrev:2391923okej, för när jag tränade innan (för chakir chelbat) så kan jag säga dig att det var långt ifrån någon uppvisning.
Nej, jag tycker TaeKwonDo är bland de mest omanliga KAMPsporterna. Jämställer det med Aikido ungefär. Vackert att titta på, men inte så hårt.FreddaGädda skrev:2391076Är du?
-Rosen- skrev:2391340nä? varför?
stoffer skrev:Det är manligare än konståkning iaf![]()
Rocky skrev:2391710Enligt mig med flera så hör inte Taekwondon till dom "manligaste" kampsporterna.
Taekwondo tycker jag kan likställas med vilken "kontaktidrott" som helst där man använder sig av skydds utrusting över merparten av kroppen.
Dessutom begränsas "kampmomentet" i Taekwondo av ett flertal regler som gör att en Taekwondomatch inte är en ren och skär "kamp" utan mest ett uppvisningsmoment som kan likställas en koregoraferad dans där man får poäng.
Taekwondon som sådan är vacker att se på men det är det enda den duger till, då vi sett ett flertal gånger tidigare att denna "teknink" inte står sig mot exempelvis Thaiboxning i en match.
Freddy82 skrev:2393720Vem bryr sig om något är manligt eller inte?
-Rosen- skrev:2390859sant TKD är (nästan) skitenbra mycket manligare än andra kampsporter af
![]()
stoffer skrev:2393743-Rosen- verkar göra det, vi andra håller bara inte med om det.

Då ska du kolla på PRIDE istället.pogo skrev:2390759Boxning är det tråkigaste som finns att Titta på. Det är så mycket konstiga regler hela tiden, dommaren bryter var 10e sekund för att de står och vilar på varandra eller något liknande.
Absolut inget kul å se på.
UFC är roligare för där är de inte slut förens det är slut. Inga stora vantar där heller.
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller