boxning är bra... eller

Vad tycker du om proffsboxning.

• Antal röstningar
    0
Jag gillar inte boxning, men jag skiter i vilket. Låt dom slå på varandra om dom vill. Det är frivilligt..

Rocky skrev:
2391710 Provocera ? :va , det var du som la upp bollen genom att påstå att Taekwondo är manligt !
Enligt mig med flera så hör inte Taekwondon till dom "manligaste" kampsporterna.
Taekwondo tycker jag kan likställas med vilken "kontaktidrott" som helst där man använder sig av skydds utrusting över merparten av kroppen.
Dessutom begränsas "kampmomentet" i Taekwondo av ett flertal regler som gör att en Taekwondomatch inte är en ren och skär "kamp" utan mest ett uppvisningsmoment som kan likställas en koregoraferad dans där man får poäng.
Taekwondon som sådan är vacker att se på men det är det enda den duger till, då vi sett ett flertal gånger tidigare att denna "teknink" inte står sig mot exempelvis Thaiboxning i en match.
tänker då mest på att du oftast brukar provocera mig (i andra trådar)

angående att det skulle vara en dans :va säkert att du inte tänker på capoeira?

-Rosen- skrev:
2391856 tänker då mest på att du oftast brukar provocera mig (i andra trådar)

angående att det skulle vara en dans :va säkert att du inte tänker på capoeira?

Nej det är Taekwondo som åsyftas från min sida.

Rocky skrev:
2391912 Nej det är Taekwondo som åsyftas från min sida.
okej, för när jag tränade innan (för chakir chelbat) så kan jag säga dig att det var långt ifrån någon uppvisning.

-Rosen- skrev:
2391923 okej, för när jag tränade innan (för chakir chelbat) så kan jag säga dig att det var långt ifrån någon uppvisning.

Jaja, träna Thaiboxning istället så kan du höra av dig när du tränat ett par år vad du tycker om Taekwondo som stil.

FreddaGädda skrev:
2391076 Är du?
Nej, jag tycker TaeKwonDo är bland de mest omanliga KAMPsporterna. Jämställer det med Aikido ungefär. Vackert att titta på, men inte så hårt.

-Rosen- skrev:
2391340 nä? varför?

För att Taekwondo är mycket "hoppa runt, sparka häftigt" utan att det premierar hårda tekniker på samma sätt som t.ex. thaiboxning eller boxning. Dessutom så blir hela sporten så verklighetsfrämmande med ett uppbrutet kampmoment av domare som bryter matchen i tid och otid.

Men det är säkert roligt att träna om man är ute efter att bli vig, akrobatisk eller vill ha en allsidig träning, men man bör nog akta sig med att påstå att det är hårt eller manligt, iaf om man jämför med andra kampsporter.

Det är manligare än konståkning iaf :tummenupp

Last edited:
Isdans är fina grejjer. Det är det enda jag utövar.
På god andraplats kommer ramlande. Det gör lite ondare än isdans.

:rolleyes:

Rocky skrev:
2391710 Enligt mig med flera så hör inte Taekwondon till dom "manligaste" kampsporterna.
Taekwondo tycker jag kan likställas med vilken "kontaktidrott" som helst där man använder sig av skydds utrusting över merparten av kroppen.
Dessutom begränsas "kampmomentet" i Taekwondo av ett flertal regler som gör att en Taekwondomatch inte är en ren och skär "kamp" utan mest ett uppvisningsmoment som kan likställas en koregoraferad dans där man får poäng.
Taekwondon som sådan är vacker att se på men det är det enda den duger till, då vi sett ett flertal gånger tidigare att denna "teknink" inte står sig mot exempelvis Thaiboxning i en match.

Vem bryr sig om något är manligt eller inte?
Finns det någon ren och skär kamp överhuvudtaget då alla organiserade kampsporter använder sig av domare? brottning, boxning, thai/kick, tkd, k1, ufc, shooting, karate, m.m alla utför sina kamper med olika regler och stilar.
Just inom TKD får man poäng för träffar precis som i amatörboxning, och ingen som sysslar med TKD anser att det är den bästa tekniken på gatan utan det handlar mer om timing och hastighet. Att tkd inte funkar mot thaiboxning är lika självklart som att en thaiboxare inte duger i en tkd-match under tkd-regler.

Ju fler som pucklar på varandra lagligt desto mindre skit behöver jag ta. :tomten

pogo skrev:
2390759 Boxning är det tråkigaste som finns att Titta på. Det är så mycket konstiga regler hela tiden, dommaren bryter var 10e sekund för att de står och vilar på varandra eller något liknande.
Absolut inget kul å se på.

UFC är roligare för där är de inte slut förens det är slut. Inga stora vantar där heller.
Då ska du kolla på PRIDE istället.
I ufc ställer vilken bonnläpp som helst upp bara dom är tjocka nog.
I pride så ställer dom duktigaste av dom duktiga i sin kampsport upp.
Det är lite mycket kramas för att det ska vara riktigt kul att kolla på, en blandning av K1 och Pride hade varit nåt.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back