Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Boxer har högre komprision pga mindre utrymme genom de marksända nätet. Canaldigial har mer bandbredd = mindre komprision = bättre bild.Färnbo skrev:Hej alla som lite koll, är det någon skillnad i bildkvalitet på canaldigital (via parabol) och boxer. Gäller först och främst projektor TV..
Viasat går bort pga Eurosport fattas.
isse skrev:Boxer har högre komprision pga mindre utrymme genom de marksända nätet. Canaldigial har mer bandbredd = mindre komprision = bättre bild.
/N
Empa skrev:Wörd.
Är väl inte helt säkert heller att boxer Har bandbredden för HDTV vilket canaldigital redan kör. Fotbolls VM i HD *Mums*
Vi har haft båda och jag såg ingen skillnad på dessa på en hyfsad bra tv.Färnbo skrev:Tack för infon alla....
För bäst bild på projektor (och tv) så regerar allstå canal digital.
Canal digital har ju alla bra kanaler förutom sunkuiga tv3Cervantes skrev:Canal Digital har klart bättre bild men har ont om kanaler! inge tv3 mm![]()
Ravetrancer skrev:Canal digital har ju alla bra kanaler förutom sunkuiga tv3
1245 o discovery och eurosport....vad mer behöver man?
![]()
Tror inte man märker mycket skillnad på 32" eller mindre, men sen börjar det hända grejjer.HanneZ skrev:Vi har haft båda och jag såg ingen skillnad på dessa på en hyfsad bra tv.
Men på vilket sätt blir bilden sämre? Upplösning? framerate, bildkvalité? Varför ser man skillnad på större tv än 32? Upplösningen är väl samma?isse skrev:Tror inte man märker mycket skillnad på 32" eller mindre, men sen börjar det hända grejjer.
Men man vill ju kunna se F1 under 2006 och då går canaldigital bort.
Den sänds i tv3 och Z-tv.
/N
Ja det är ju samma upplösning & framerate (PAL) men ju större bild ju större pixlar, och då blir det lättare att se komprisionens nackdelar. Ung som när du kollar på en nedladdad filmsnutt i mediaplayer och drar upp storleken på fönstret. Eru me?HanneZ skrev:Men på vilket sätt blir bilden sämre? Upplösning? framerate, bildkvalité? Varför ser man skillnad på större tv än 32? Upplösningen är väl samma?
1024x1024, är det en kvadratisk tv då eller blir alla tjocka? :cornDee_cati skrev:Det är ju just det, "upplösningen" är det samma. Har du en tv med tex 1024x1024 men bilden är på 32" så är det en jäkla skillnad mot en 100" skärm med 1024x1024. Samma upplösning, mao borde pixlarna vara liiiite större här.
Nu är det iofs som att jämföra med en hårt komprimerad film-fil, det kan vara lite kantigt här och där och lite hackigt ibland.
Jag kör dock med boxer och är nöjd med det på min 32" i vardagsrummet. Men helt klart så ser man skavanker om man kollar nära. Har itne kollat på canaldigital så jag kan inte jämföra men jag misstänker att det är bättre kvalitet...
Ok! Själv kör jag budget-storbildstv, 32" + kikare!isse skrev:Ja det är ju samma upplösning & framerate (PAL) men ju större bild ju större pixlar, och då blir det lättare att se komprisionens nackdelar. Ung som när du kollar på en nedladdad filmsnutt i mediaplayer och drar upp storleken på fönstret. Eru me?
/N
Haha, vänd på kikaren så har du en liten köks-tv ocksåHanneZ skrev:Ok! Själv kör jag budget-storbildstv, 32" + kikare!![]()
Oddjob skrev:1024x1024, är det en kvadratisk tv då eller blir alla tjocka? :corn
(jaa jag är dryg)
Jag misstänkte att du hade rätt ändå, men jag kände somsagt för att vara lite drygDee_cati skrev:Varför skulle de vara fyrkantiga? Kör inget paradnummer alá Paradoxy's slutsatser som alltid slutar med att han snubblar över sig själv.
Du får nog ta och läsa på lite i ämnet innan du är dryg isåfall. 1024x1024 är inte alls ovanligt då "Alis"-panelen har sålts i många apparater. Istället för att jag ska förklara för dig hur den panelen fungerar så kan du få söka upp ordet "alis-panel" själv istället![]()
Oddjob skrev:Jag misstänkte att du hade rätt ändå, men jag kände somsagt för att vara lite dryg![]()
BTW. det är nog mest RF_Racing som snubblar över sina egna påståenden![]()
Ravetrancer skrev:Canal digital har ju alla bra kanaler förutom sunkuiga tv3
1245 o discovery och eurosport....vad mer behöver man?
![]()
Aj fan inge F1,men hur är det med MotoGP det kommer väl på jorosport?isse skrev:Tror inte man märker mycket skillnad på 32" eller mindre, men sen börjar det hända grejjer.
Men man vill ju kunna se F1 under 2006 och då går canaldigital bort.
Den sänds i tv3 och Z-tv.
/N
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |