Bot mot huvudvärk

inget annat det kan vara som uppträder mer plötsligt??
Liten hjärnblödning som skapar övertryck i skallen. Kan yttra sig som kommande och gående extrem huvudvärk ett tag, varpå man plötsligt dör. En granne råkade ut för det när jag var liten. Säkert väldigt ovanligt, men det är ju en möjlig förklaring.

Edit: Insåg att det såg lite väl fatalistiskt ut när jag läste igenom det. Det går alltså ofta att fixa om det upptäcks i tid. Men jag är ingen läkare, så jag har ingen aning om hur vanligt det är eller hur troligt det är i ditt fall, så jag tänker inte ge dig några rekommendationer.

Last edited:
Ganska vanligt med låsningar i rygg, nacke och axlar som gör att man får huvudvärk, det behöver inte kännas i dom områdena heller för att få huvudvärk.

Bara för att man har återkommande huvudvärk så behöver det inte vara migrän, om den kommer vid varje kväll så är det mer troligt att det är muskel/led relaterat iom att du har gått runt hela dagen med spänningar och på kvällen blir det huvudvärk av det..

Det är vad jag tror av egen erfarenhet, men det här är ett hojforum så korrekta medicinska råd får du nog inte här..

Mitt tips är att börja med läkare å få remiss till röntgen om du är nojig, annars kan du prova kiropraktor.

Jag led av svår huvudvärk som var konstant i ca 2 månader. Gick till vårdcentralen, fick 500 Alvedon och 200 av en lite starkare sort. Minns inte vad det var men blev inte bättre av tabletterna. Hade inget större hopp om det heller. Gick på ögonkontroll, inga problem med synen.