Bot mot huvudvärk

inget annat det kan vara som uppträder mer plötsligt??
Liten hjärnblödning som skapar övertryck i skallen. Kan yttra sig som kommande och gående extrem huvudvärk ett tag, varpå man plötsligt dör. En granne råkade ut för det när jag var liten. Säkert väldigt ovanligt, men det är ju en möjlig förklaring.

Edit: Insåg att det såg lite väl fatalistiskt ut när jag läste igenom det. Det går alltså ofta att fixa om det upptäcks i tid. Men jag är ingen läkare, så jag har ingen aning om hur vanligt det är eller hur troligt det är i ditt fall, så jag tänker inte ge dig några rekommendationer.

Last edited:
Ganska vanligt med låsningar i rygg, nacke och axlar som gör att man får huvudvärk, det behöver inte kännas i dom områdena heller för att få huvudvärk.

Bara för att man har återkommande huvudvärk så behöver det inte vara migrän, om den kommer vid varje kväll så är det mer troligt att det är muskel/led relaterat iom att du har gått runt hela dagen med spänningar och på kvällen blir det huvudvärk av det..

Det är vad jag tror av egen erfarenhet, men det här är ett hojforum så korrekta medicinska råd får du nog inte här..

Mitt tips är att börja med läkare å få remiss till röntgen om du är nojig, annars kan du prova kiropraktor.

Jag led av svår huvudvärk som var konstant i ca 2 månader. Gick till vårdcentralen, fick 500 Alvedon och 200 av en lite starkare sort. Minns inte vad det var men blev inte bättre av tabletterna. Hade inget större hopp om det heller. Gick på ögonkontroll, inga problem med synen.

Gick till tandläkaren som konstaterade att mina käkmuskler var stenhårda. Hon tittade även efter tandskador så som hål och nötningar. Kollade bettet på mig, dvs om jag bet rakt. Det slutade med att jag fick en plastprotes att sova med. Osexigt som fan men jag slipper huvudvärken. Plastbiten gör att jag inte kan pressa ihop käkarna helt vilket är det som orsakar spänningarna i musklerna. Tills slut kan inte muskeln slappna av vilket ger huvudvärk. Sen om detta är lösningen på ditt problem vet jag inte men gå till tandis för en undersökning!

Jag lånar tråden lite. Sedan snart två veckor har jag haft konstant huvudvärk på(i?) samma del av huvudet. Det är på vänster sida, ungefär mitt på höjdmässigt (om man räknar från hjässan) och ga nära tinningen. Men det är inte just vid tinningen utan en bit bakom och över. Väldigt svårt att förklara. Ibland vandrar det lite framför och ibland bakåt. Migrän vet jag av erfarenhet att det inte är, då värken är betydligt mildare. Styrkemässigt påminner den om den typen man får av för lite vätska. Jag har druckit mycket, ätit bra, varit ute och fått frisk luft samt ätit Ipren och Alvedon. Ingenting hjälper. Har inga andra symptom. Vad är det för fel? :va

Mot vad alla (andra tjejer) säger så finns det inget som hjälper så bra mot huvudvärk som s*x :fakta

Det där beror väldigt mycket på vilken huvudvärk man har. Att ligga och studsa rundor när man har svår huvudvärk eller migrän hjälper i alla fall inte mig utan kan göra det värre istället. Men vid lättare huvudvärk håller jag med dig.

Det där beror väldigt mycket på vilken huvudvärk man har. Att ligga och studsa rundor när man har svår huvudvärk eller migrän hjälper i alla fall inte mig utan kan göra det värre istället. Men vid lättare huvudvärk håller jag med dig.

Mot spänningshuvudvärk tror jag säkert att det hjälper. :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...