Bot mot huvudvärk

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
nu blir jag galen, har fått huvudvärk nästan alla kvällar det senaste och även i skrivande stund så känner jag att den kommer. igår var det så illa att jag höll på att kräkas, vad beror det på??

har försökt det mesta, dricka mängder med vatten, äta mat, knapra huvudvärkstabletter både under huvudvärken och innan i förebyggande syfte, inget hjälper verkar det som. vad finns det för knep? har aldrig varit så här innan, har jag fått migrän?

Du har inte fått tuttar också? :rolleyes:

Skämt å sidor så låter det ju lite som migrän. Sällan "vanlig" huvudvärk är så akut att man nästan kräks.

Det kan ju bero på en miljon saker. Både kroppsligt och MENTALT. Fantomkänsla? Hypokondriker? Har en polare som lider av kronisk huvudvärk som blir bättre när han knaprar Revigör. Ja, baksmällepillret. Men du låter desperat, och när du vänder dig till SH-folket istället för en läkare så är det nog jävligt fel på dig.
Du dricker troligen för mycket.

Som all annan värk o feber i kroppen, Går inte smärtan över efter ett par dagar så besök läkare. Det är nog mitt bästa tips till dig.

när var du till en tandläkare sist ? du KAN ha hål, som du inte känner av i form av tandvärk, men som vandrar & blir till huvudvärk

även inflammation av tandrot / tandkött kan ge huvudvärk
oftast räcker det med inflammationsdämpande för att huvudvärken skall släppa

detta fenomen har jag haft & tog lång tid innan jag till slut fattade varför jag hade sån jävla skallebank

Det kan ju bero på en miljon saker. Både kroppsligt och MENTALT. Fantomkänsla? Hypokondriker? Har en polare som lider av kronisk huvudvärk som blir bättre när han knaprar Revigör. Ja, baksmällepillret. Men du låter desperat, och när du vänder dig till SH-folket istället för en läkare så är det nog jävligt fel på dig.
Du dricker troligen för mycket.
så desperat är jag inte, det är ju lite lättare att kolla med SH eliten innan man går till läkaren. alkohol är inte problemet :rolleyes:

Har du provat att kasta ut tanten?
:hihi den var bra, tjejen tyckte inte det var lika roligt :D

när var du till en tandläkare sist ? du KAN ha hål, som du inte känner av i form av tandvärk, men som vandrar & blir till huvudvärk

även inflammation av tandrot / tandkött kan ge huvudvärk
oftast räcker det med inflammationsdämpande för att huvudvärken skall släppa

detta fenomen har jag haft & tog lång tid innan jag till slut fattade varför jag hade sån jävla skallebank
skall ta och kolla upp det. har inte varit hos tandläkare på 2-3 år och jag har ju visdomständer som halvvägs är utvuxna

Säger som Norman..har du kollat synen. En tjejpolare till mig hade huvudvärk skitofta i flera år utan att veta varför. Hon fick tipset att kontrollera ifall hon hade ögonproblem vilket stämde. Trots att hon såg bra så var det tillräckligt för att hon skulle överkoncentrera ögonen o få huvudvärk...allt blev bra med linser

Säger som Norman..har du kollat synen. En tjejpolare till mig hade huvudvärk skitofta i flera år utan att veta varför. Hon fick tipset att kontrollera ifall hon hade ögonproblem vilket stämde. Trots att hon såg bra så var det tillräckligt för att hon skulle överkoncentrera ögonen o få huvudvärk...allt blev bra med linser

trodde först han skojade, men det ligger något i det du säger, dock har huvudvärken kommit dom 2 senaste veckorna. känns lite långsökt att det är synen då

inget annat det kan vara som uppträder mer plötsligt??

Kanske stress då eller att du kanske har arbetat i annan miljö med starka dofter (parfym, lösningsmedel etc).

Läste nu att du var spyfärdig vid något tillfälle...det är inga bra tecken. Lutar mot migrän kanske.

trodde först han skojade, men det ligger något i det du säger, dock har huvudvärken kommit dom 2 senaste veckorna. känns lite långsökt att det är synen då

inget annat det kan vara som uppträder mer plötsligt??

:D
Skojar tyvärr inte :gnissla
Du har inte börjat med nåt nytt på jobbet eller så?

Jag vet av god erfarenhet att de jävla ögona ställer till med ordentlig huvudvärk ibland men det kan vara vad fan som helst.
Att det kommer på kvällen kan vara tecken på att ögonen är överansträngda likväl som att du är stressad.
Tycker ändå att du ska gå till optiker, det skadar aldrig att se över synen.

Kan låta idiotiskt,men. Har du andra symptom? Ont i öronen osv?

Strålar den någonstans ifrån?
Var börjar den?
Var har den, så att säga, sitt epicentrum?

Det finns mycket som kan utlösa migrän. Dessvärre har jag väldigt mycket erfarenhet i området. I mitt fall handlar problemet till största delen på provocerade nerver i rygg och nacke, framförallt det senare.
Det räcker med att du reser dig snabbt ur sängen på morgonen så pass att det klickar till i nacken, efteråt kan du få våldsamma problem med migrän.
Nu var det inte så det hände för mig, dock.

Är det inte dags för det som jag sa för typ ett år sedan? Att SH behöver en egen sjukdoms-forumsdel.

Till TS: Jag tror det beror på skitvädret i Göteborg på hösten. Regn, regn, blåsigt, fuktigheten och saltluften + knappt ingen sol på dagarna, bara moln och ...regn... Vet inte hur ni haft det den här hösten men det blir bättre till sommaren.

Om man får migrän kan man få sådana:
m1.jpg
eller sådana:
m2.jpg
eller sådana:
m3.jpg
eller sådana:
m4.jpg
synrubbningar. Oftast innan själva huvudärken kommer.

Eller också får man inga synrubbningar när man får migrän.

Last edited:
Sovit för mycket? då kan man få väldigt ont i hövet.

Läkare kan skriva ut starkare värktabletter om det håller i sig + ställa frågor för att fastställa om det är spänningshuvudvärk etc. Sök läkare om det inte blir bättre med receptfria läkemedel. Försökt att vila i ett mörkt och tyst rum?
Är du ljus-och/eller ljuskänslig? Gnisslar du tänder?
Yrsel?
Virus på balansnerven?

Mot vad alla (andra tjejer) säger så finns det inget som hjälper så bra mot huvudvärk som s*x :fakta SÅ TANTEN SKA HAN INTE SLÄNGA UT...:D

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...