bostadsproblem

• Thread starter Thread starter janoshki-jonaz
  • Start date Start date

janoshki-jonaz

Guest
behöver bostad i gbg max 4000:- i hyra..kom med förslag...

janoshki-jonaz skrev:
behöver bostad i gbg max 4000:- i hyra..kom med förslag...
Oj, är det för lång eller kort tid?
Hur stor?

Lång:
boplats gbg

kort:

blocket.

Japp, sökning på boplatsgbg med ~800 intressenter per lägenhet verkar ju funka bra.

Eller, näe.

Hur fan lyckas ni hitta bostad i Götet? Köpa? Jag VILL flytta hem!!!!!!!!!!!!!

hållundan skrev:
Japp, sökning på boplatsgbg med ~800 intressenter per lägenhet verkar ju funka bra.

Eller, näe.

Hur fan lyckas ni hitta bostad i Götet? Köpa? Jag VILL flytta hem!!!!!!!!!!!!!
Nu var det 4 år sedan men jag ringde varje dag i 6mån till bostadsbolagen och tjatade. Till slut var de så trötta på mig så jag fick en. Men det funkar nog inte så bra idag:(

Mingves skrev:
Nu var det 4 år sedan men jag ringde varje dag i 6mån till bostadsbolagen och tjatade. Till slut var de så trötta på mig så jag fick en. Men det funkar nog inte så bra idag:(

Javisst, klart att du gjorde... o vad sa du då efter 4 månader när du ringt varenda dag?

Vingmes: Öhhh, hej igen - har ni lägenhet?

De dryga fanskapen: Nej!

Vingmes: Jaha.... dåså då. Tack&hej.

Nästa dag:

Vingmes: Hej, fått plejs jag kan tjacka nu då?

De dryga idiotfanskapen: Nej!

Vingmes: Hörs imo´nn - ciao....

Dagen därpå:

Vingmes: EEyy fan, hittat nåt till mig än?

Asen: Nej!

Vingmes: Nänädå, ja men då kanske jag ringer imorron....

Du e körd hur du än gör.
Alla är.

Jag har stått i kö i över 2 år nu på Helsingborgshem och fick reda på igår att en på mitt jobb stått i kö i 3 VECKOR och fick en etta nyligen - FÖRE MIG SOM SÖKT VAR DAG!!!!
Jag tjänar mer än henne, fan dubbelt så mycket(annat skift).

Tänkte dra detta till tidningarna för det är helöt åt helvete skandal.

Hon som fick lägenheten har redan hus men ville ha en lägenhet hon kunde inreda för skojs skull o sen hyra ut till studenter eller sånna som mig :mad:

Mavve skrev:
Tänkte dra detta till tidningarna för det är helöt åt helvete skandal.

Läste du inte i tidningarna för ett tag sedan att bostadsbolagen har listor där de skriver upp besvärligt folk..!?!. De kanske fick nys om att du brukade pryla folk lite här och där så de satte upp dig på listan medan din kollega som aldrig prylat någon eller något och inte ens ryckt en katt i svansen därför fick boende före?!
:tungan

korvgubbe skrev:
Läste du inte i tidningarna för ett tag sedan att bostadsbolagen har listor där de skriver upp besvärligt folk..!?!. De kanske fick nys om att du brukade pryla folk lite här och där så de satte upp dig på listan medan din kollega som aldrig prylat någon eller något och inte ens ryckt en katt i svansen därför fick boende före?!
:tungan

Eller polisrazzior mitt i natten... :gnissla

Mingves skrev:

Gjorde samma sak i Uppsala - tog tre veckor...

Det gäller att ringa samma handläggare varje gång. Inte varje dag kanske för då finns risken att de bara blir förbannade. Du sitter nog i en bättre sits om personen i fråga tycker synd om dig, samtidigt som du beskriver hur skötsam du är och att du nu pga en händelse du inte kan rå över snart är bostadslös.

Nån gång i veckan kan det också löna sig att hälsa på sin handläggare. Ev lämna en lapp om personen inte är där som iaf visar att du sökt honom/henne.

Gör också klart att du kan ta vad som helst, då ökar såklart chansen. Och att du kan flytta in när som helst. Tror det är vanligt att lägenheter som blir tomma med kort varsel inte följer kösystemet.

Finns ingen sista minuten kö där nere?

Last edited:
Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg