Bostadsbidrag

Hultan skrev:

korvgubbe skrev:
Går ju alltid att extraknäcka.. Min gode bror pluggar i U-sala.. han jobbar med taxi en helg i månad.. ger sissådär 2-3000 extra i månaden

Jo, men samtidigt känner jag att jag vill lägga ner tid på studeriena för att få bra resultat :tummenupp . Har aldrig haft lätt för att plugga :huvet.
Komma tillbaka till böckerna efter 7 år känns tungt, men nödvändigt :arsele :confused: :3freak

Markus skrev:
Täcker dina skatteutgifter studiekostnaden du meför?

nä. inte alls. och jag tänker ju aldrig jobba när jag är färdig heller. då ska jag vara utbränd, mammaledig och vara hemma för vård av sjuk katt. kanske skulle ta ett friår också. vilken förlustaffär för samhället. :rolleyes:

Äsch, det går kalas att ha hoj, plugga och inte ta bostadsbidrag.

Sen att jag inte har några pengar till annat är en annan femma...

Fast det var ju inte det tråden handlade om...

Neb Jones skrev:
Nån fler än jag som fick en negativ överraskning idag från Försäkringskassan ang bostadsbidrag? 2200 kr ska betalas tillbaka.... Suck :huvet
Får väl lämna tillbaka mitt nyinköpta drivpaket eller nåt *svordom*
Bestrid! Så enkelt är det.
Författa ihop ett välartikulerat brev (utan några stavfel) där du förklarar att du tagit emot pengarna i god tro och att om detta var fel så får försäkringskassan stå för kostnaderna.

Lyckas inte detta så har du åtminstone förhalat det hela ett tag, de kan inte kräva in en skuld som är tvistlig.

Markus skrev:
Får man jobba när man har studiebidrag/lån? Är det inte typ 10' per år man får tjäna?

Om man pluggar heltid så är det en sisådär 45k /termin man får tjäna brutto.

Ganska snart gjort med tanke på att på sommaren så får man inga bidrag/lån så då jobbar man ju... 3 mån arbete 15k mån så är det gjort för den terminen.

juha01 skrev:
Om man pluggar heltid så är det en sisådär 45k /termin man får tjäna brutto.

Ganska snart gjort med tanke på att på sommaren så får man inga bidrag/lån så då jobbar man ju... 3 mån arbete 15k mån så är det gjort för den terminen.

Är det för bidraget eller lånet? "Lånet" påstås väl vara ett just ett lån, så varför lägger de sig i? Hur mycket är lån resp bidrag?

Markus skrev:
Är det för bidraget eller lånet? "Lånet" påstås väl vara ett just ett lån, så varför lägger de sig i? Hur mycket är lån resp bidrag?

Jag vet inte varför det är på detta viset, men man får inte en spänn när du inte pluggar. Det är ju trots allt 12 veckor som man måste jobba, fast för mig är det lugnt då jag har min anställning kvar, men dom som inte har det lär skaka fram stålar till hyra och andra fasta avg åtminstonde.

2300:- bidrag, 4600:- lån.

Jag har en hyra på 3k (exkl. el tele och skit) + böcker ca 700:-/mån så det är inte alldeles för fett nu. Rejält under existensminimum om det nu stämmer det som tidigare skrivits.

Dweezil skrev:
Jag kommer att börja studera till hösten och jag kommer inte att kunna ha råd att köra/försäkra min "kärlek" Michelle (XT600E) :huvet :huvet

6900/mån kommer inte att räcka långt när hyra ligger på drygt 3000/mån

Blir väl att ställa undan henne i 3-4 år :( :(

Men när du studerar kan du ju söka bostadsbidrag, om du nu vill ha det, borde bli nästan en tusing med en hyra på drygt 3000 och 6900 ut.

Plåtniklas skrev:
I det förlovade landet Sosse skall alla få bidrag. :3freak

Socialbidrag.
Barnbidrag.
Bostadsbidrag.

Kärajestanes..

Låter som att det äntligen är någon som lirar i samma division som mig... Fiender överallt annars.....

VA fan är detta skall man inte kunna få studiebidrag bara för att man har hoj!
Vilket jävla skitsnack!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...