Bostadsbidrag

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Nån fler än jag som fick en negativ överraskning idag från Försäkringskassan ang bostadsbidrag? 2200 kr ska betalas tillbaka.... Suck :huvet
Får väl lämna tillbaka mitt nyinköpta drivpaket eller nåt *svordom*

Vafan... Du har en bra hoj somtidigt som du får bostadsbidrag? :fatta!

Jag får betala mitt boende själv, och då blir det tyvärr inte över till nån hoj som det ser ut nu.......

Återbetalningen gäller år 2003 då jag inte hade hoj...

Jag får nu 100 kr i månaden i bostadsbidrag nu när jag har hojen. Min inkomst ligger på typ 2500 kr/mån samt csn-lån på 4500 kr/mån. Så kom inte o säg att jag bidragsfuskar :fatta!

Och ja, jag är student.

Ska kolla med försäkringskassan om det kanske går att få ut en slant i hojbidrag :hihi

Last edited:
I det förlovade landet Sosse skall alla få bidrag. :3freak

Socialbidrag.
Barnbidrag.
Bostadsbidrag.

Kärajestanes..

Kan inte jag få bidrag för att jag inte har några bidrag!?

Gustav1 skrev:
Vem är det som tvingat dig att studera då? :va

Ja.. vem är det... Vilken underbar åtgärd det vore att bara låta de som har råd studera. För inte vill vi väl att alla ska ha råd att studera. :kocko

Måste varit ett av de mest puckade inläggen på länge. Jag hoppas du skojade.

...Existensminimum i sverige är 4100kr. Detta är det belopp man ska ha kvar netto när bostaden är betald.
Väldigt många studenter särskillt de i storstäderna, hamnar under eller precis ovanför denna gräns...

korvgubbe skrev:
Ja.. vem är det... Vilken underbar åtgärd det vore att bara låta de som har råd studera. För inte vill vi väl att alla ska ha råd att studera. :kocko

...Existensminimum i sverige är 4100kr. Detta är det belopp man ska ha kvar netto när bostaden är betald.
Väldigt många studenter särskillt de i storstäderna, hamnar under eller precis ovanför denna gräns...

Men motorcykel ingår väl inte i existensminimum? Jag tror det är det folk reagerat på.

korvgubbe skrev:

Plugga och ha en fin hoj och ändå gnälla över att man ska betala tillbaka bidrag tycker jag rimmar dåligt.

Men jag är ju ett pucko också.

Markus skrev:
Men motorcykel ingår väl inte i existensminimum? Jag tror det är det folk reagerat på.

Jag tycker att man ska ställa krav på alla som får bidrag.. ..det har jag aldrig ifrågasatt..

....oavsett alla våra problem i sammhället och diskussioner om hur statens budget skall skötas så är vårt system med studielån en av de få saker jag verkligen förespåkar eftersom det ger alla möjlighet att studera på lika vilkor.

korvgubbe skrev:
Jag tycker att man ska ställa krav på alla som får bidrag.. ..det har jag aldrig ifrågasatt..

Som sagt så tror jag att det är exakt där folk tycker att det brister om man kan ha mc och bidrag samtidigt.

Gustav1 skrev:
Plugga och ha en fin hoj och ändå gnälla över att man ska betala tillbaka bidrag tycker jag rimmar dåligt.

Grejen är ju att beloppet som ska betalas tillbaka gäller år 2003 då jag inte hade mc. Blev bara lite snopen idag när jag öppnade brevet från FK och insåg att jag måste slanta upp pengar för nåt som jag inte har varit berörd av på länge. Värst vad allt blev politiskt helt plötsligt.

Markus skrev:
Som sagt så tror jag att det är exakt där folk tycker att det brister om man kan ha mc och bidrag samtidigt.

Ja, men nu hade jag ju inte bidrag samtidigt som jag köpte mcn.

Gustav1 skrev:

.....då missade du hans inlägg om att återbetalningen gällde ett år då han inte hade hoj!

....Jag tycker självklart inte staten ska sponsra folks nöjen när de inte jobbar...

Jag kommer att börja studera till hösten och jag kommer inte att kunna ha råd att köra/försäkra min "kärlek" Michelle (XT600E) :huvet :huvet

6900/mån kommer inte att räcka långt när hyra ligger på drygt 3000/mån

Blir väl att ställa undan henne i 3-4 år :( :(

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!