Bostadsbidrag

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Nån fler än jag som fick en negativ överraskning idag från Försäkringskassan ang bostadsbidrag? 2200 kr ska betalas tillbaka.... Suck :huvet
Får väl lämna tillbaka mitt nyinköpta drivpaket eller nåt *svordom*

Vafan... Du har en bra hoj somtidigt som du får bostadsbidrag? :fatta!

Jag får betala mitt boende själv, och då blir det tyvärr inte över till nån hoj som det ser ut nu.......

Återbetalningen gäller år 2003 då jag inte hade hoj...

Jag får nu 100 kr i månaden i bostadsbidrag nu när jag har hojen. Min inkomst ligger på typ 2500 kr/mån samt csn-lån på 4500 kr/mån. Så kom inte o säg att jag bidragsfuskar :fatta!

Och ja, jag är student.

Ska kolla med försäkringskassan om det kanske går att få ut en slant i hojbidrag :hihi

Last edited:
I det förlovade landet Sosse skall alla få bidrag. :3freak

Socialbidrag.
Barnbidrag.
Bostadsbidrag.

Kärajestanes..

Kan inte jag få bidrag för att jag inte har några bidrag!?

Gustav1 skrev:
Vem är det som tvingat dig att studera då? :va

Ja.. vem är det... Vilken underbar åtgärd det vore att bara låta de som har råd studera. För inte vill vi väl att alla ska ha råd att studera. :kocko

Måste varit ett av de mest puckade inläggen på länge. Jag hoppas du skojade.

...Existensminimum i sverige är 4100kr. Detta är det belopp man ska ha kvar netto när bostaden är betald.
Väldigt många studenter särskillt de i storstäderna, hamnar under eller precis ovanför denna gräns...

korvgubbe skrev:
Ja.. vem är det... Vilken underbar åtgärd det vore att bara låta de som har råd studera. För inte vill vi väl att alla ska ha råd att studera. :kocko

...Existensminimum i sverige är 4100kr. Detta är det belopp man ska ha kvar netto när bostaden är betald.
Väldigt många studenter särskillt de i storstäderna, hamnar under eller precis ovanför denna gräns...

Men motorcykel ingår väl inte i existensminimum? Jag tror det är det folk reagerat på.