Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Neb Jones skrev:Så kom inte o säg att jag bidragsfuskar![]()

Gustav1 skrev:Vem är det som tvingat dig att studera då?![]()
korvgubbe skrev:Ja.. vem är det... Vilken underbar åtgärd det vore att bara låta de som har råd studera. För inte vill vi väl att alla ska ha råd att studera. :kocko
Måste varit ett av de mest puckade inläggen på länge. Jag hoppas du skojade.
...Existensminimum i sverige är 4100kr. Detta är det belopp man ska ha kvar netto när bostaden är betald.
Väldigt många studenter särskillt de i storstäderna, hamnar under eller precis ovanför denna gräns...
korvgubbe skrev:Ja.. vem är det... Vilken underbar åtgärd det vore att bara låta de som har råd studera. För inte vill vi väl att alla ska ha råd att studera. :kocko
Måste varit ett av de mest puckade inläggen på länge. Jag hoppas du skojade.
...Existensminimum i sverige är 4100kr. Detta är det belopp man ska ha kvar netto när bostaden är betald.
Väldigt många studenter särskillt de i storstäderna, hamnar under eller precis ovanför denna gräns...
Markus skrev:Men motorcykel ingår väl inte i existensminimum? Jag tror det är det folk reagerat på.
korvgubbe skrev:Jag tycker att man ska ställa krav på alla som får bidrag.. ..det har jag aldrig ifrågasatt..
Gustav1 skrev:Plugga och ha en fin hoj och ändå gnälla över att man ska betala tillbaka bidrag tycker jag rimmar dåligt.
Men jag är ju ett pucko också.
Markus skrev:Som sagt så tror jag att det är exakt där folk tycker att det brister om man kan ha mc och bidrag samtidigt.
Neb Jones skrev:Ja, men nu hade jag ju inte bidrag samtidigt som jag köpte mcn.
Gustav1 skrev:Plugga och ha en fin hoj och ändå gnälla över att man ska betala tillbaka bidrag tycker jag rimmar dåligt.
Men jag är ju ett pucko också.
korvgubbe skrev:....Jag tycker självklart inte staten ska sponsra folks nöjen när de inte jobbar...

|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |