Bosch plastdump

vad kör du med för turboagg då :va
Tror det var "lahi" som ställde sig tveksam till om 25mm var tillräckligt för att dumpa trycket från TD04 16T:n. Har kikat lite och använt detta som "råmärke", finns ju en del 38mm som verkar intressant. vad säger du "lahi"??

TD04HL-18T #6. Behöver man mer avlastningsflöde monterar man två boschisar.

Betänk, de sitter orginal med en st sådan på 300hk:s bilar.
 
TD04HL-18T #6. Behöver man mer avlastningsflöde monterar man två boschisar.

Betänk, de sitter orginal med en st sådan på 300hk:s bilar.

jo, du har nog rätt. Tänkte annars att man ville bli av med allt trycket snabbt för att spara spjällen, men det är kanske är bättre att testa två och se vad det ger i stället för att gissa :gnissla .
 
jo, du har nog rätt. Tänkte annars att man ville bli av med allt trycket snabbt för att spara spjällen, men det är kanske är bättre att testa två och se vad det ger i stället för att gissa :gnissla .

Det enda man ska spara är kompressor och turbin, spjällen tål nog bra mycket mer. Så snabb tryckavlastning som det bara är möjligt skulle jag föredra. Men sen föredrar jag funktion före form :D
 
Det enda man ska spara är kompressor och turbin, spjällen tål nog bra mycket mer. Så snabb tryckavlastning som det bara är möjligt skulle jag föredra. Men sen föredrar jag funktion före form :D

Jo självklart, tror bara att risken är att det blir "vingligre" med dubbla.Du vet fler grejor som skall funka ihop:gnissla

Jag är nog rätt rädd om spjällen med skall du veta, blir en jävla fart på turbon och dom får formen av ett "U" :D
Turbo byter du samtidigt med stiften va.....eller:D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top