Bosch plastdump

vad kör du med för turboagg då :va
Tror det var "lahi" som ställde sig tveksam till om 25mm var tillräckligt för att dumpa trycket från TD04 16T:n. Har kikat lite och använt detta som "råmärke", finns ju en del 38mm som verkar intressant. vad säger du "lahi"??

TD04HL-18T #6. Behöver man mer avlastningsflöde monterar man två boschisar.

Betänk, de sitter orginal med en st sådan på 300hk:s bilar.

TD04HL-18T #6. Behöver man mer avlastningsflöde monterar man två boschisar.

Betänk, de sitter orginal med en st sådan på 300hk:s bilar.

jo, du har nog rätt. Tänkte annars att man ville bli av med allt trycket snabbt för att spara spjällen, men det är kanske är bättre att testa två och se vad det ger i stället för att gissa :gnissla .

jo, du har nog rätt. Tänkte annars att man ville bli av med allt trycket snabbt för att spara spjällen, men det är kanske är bättre att testa två och se vad det ger i stället för att gissa :gnissla .

Det enda man ska spara är kompressor och turbin, spjällen tål nog bra mycket mer. Så snabb tryckavlastning som det bara är möjligt skulle jag föredra. Men sen föredrar jag funktion före form :D

Det enda man ska spara är kompressor och turbin, spjällen tål nog bra mycket mer. Så snabb tryckavlastning som det bara är möjligt skulle jag föredra. Men sen föredrar jag funktion före form :D

Jo självklart, tror bara att risken är att det blir "vingligre" med dubbla.Du vet fler grejor som skall funka ihop:gnissla

Jag är nog rätt rädd om spjällen med skall du veta, blir en jävla fart på turbon och dom får formen av ett "U" :D
Turbo byter du samtidigt med stiften va.....eller:D

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!