BOS slip on

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
ngn som har erfarenheter från detta märke? berätta gärna vad du tycker om det, prisvärt, kvalité, ljud, effekt osv

Last edited:
Hade en kompis som hade nå´t som liknar namnet på det du nämner. Var lite av ett hemmabygge eftersom det var till en helt annan modell. Läckte ungefär överallt. Bröla som fan. Tror inte detta inlägget är till nå´n hjälp men mitt första intryck är att det är skräp.

kanske hette bös:D

Hade det på duccen, brölade bra, passformen och kvalitén var dessutom kalas.

Nån lite effekthöjning var där kanske, jag bänkade aldrig duccen, köpte mest mina slip-on för ljudets skull.

har en polare som hade en bos pipa på sin zx10-04 o den lät rätt så gutt men inte så högt.mest dovt....nu har han en acrapovic pipa på o nu sjunger det underbart kan jag lova:)

Jag hade ett BOS på en Fireblade för många år sedan. Bra passform, snyggt och en urtagbar insats. Satt enkelt med en skruv i underkant. Ett klart + när man ska besikta. Vet ej hur det är numera...

Bos var ett val jag funderade på. Fett med riktigt grovt rör hela vägen, sport adapter, och djävligt snyggt. Det blev dock Arrow till slut.

Jag köpte ett BOS Oval slip-on i somras och är helnöjd. Det var lite lurigt att montera men väl på så sitter det bra och läcker inte. Ljudet blev fetare/mörkare men inte tokhögt. Jag kör utan insats, med den monterad är systemet lika tyst som original. Men det här kan nog skilja sig mellan olika modeller. Finishen är helt ok men inte absolut världsklass. Klart prisvärt.

Har ett BOS på min GSX 600 älskar ljudet från den.. Polaren säger också att den har det typiska race soundet när man blåser förbi.. Men när man kör i villa områden i laglig fart så är ljudet ej störande.. Grannen har inte äns hört mig komma hem.. Och det är ett +..
Det andra pluset jag märkt nu.. Dock inte kört all för mycket med den.. Men den är så hoppas kall/varm efter iaf 2 timmars körning att man kan lägga handen på den utan att bränna sig.. Plus om man råkar vurpa och få dämpar över någon lem :tummenupp

Back