Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vegas skrev:är det någon som kan tipsa om ett bra ställe att lämna cylindrar som ska borras... helst i närheten av dalarna!!!!
OLJEKYLD GSXR skrev:Kan man borra en VFR 5mm per cylinder?
Vegas skrev:är det någon som kan tipsa om ett bra ställe att lämna cylindrar som ska borras... helst i närheten av dalarna!!!!
ulf_lundin skrev:Kan inte vfr:en, men oftast en god ide att bättra på andningen vid märkbar volymökning, 11-12 % i ditt fall. Kanske ventilsätesjobb samtidigt ? Beroende på vad du vill uppnå m förstoringen förstås.
/u
berggren_martin skrev:MC express borrade min 1,5 mm från 1074 till 1117. Vad det nu skulle va bra för...
Haha, nja det var förra ägaren som fixade. Egentligen kan man fråga sig om det behövdes, orginalkolvarna ser ut att va hur fräscha som helst. Kanske gjorde det nån nytta.U-joppe skrev:Dom flesta av oss skulle nog inte klara en "hojpsykiatrisk undersökning".
Men det står ju 1117 brevid "Hoj" i "Profilen" det är väl värt ett gäng tusenlappar?Kolla min patetiska, kommer inte att stå så efter borrningen det kan ni vara säkra på.
/Joppe
F'låt, skall inte spama mer![]()
ulf_lundin skrev:Joppe: Större ventiler utan att fixa sätena tror jag är bortkastat. Om inte ventilerna är bättre form på. Har (som sagt) inte sett dom topparna, men normalt finns det en del att vinna på ett schysst sätesjobb, även m orginalventiler. Men det kan ju betyda att dom sjunker in en bit o isf kanske man får shimsa den biten under fjädrarna o byta alla shims f ventilspelet. Ev. t.o.m. korta ventilskaften lite, beroende på vilka shims som finns. Gissar att sätesfixaren vill veta innan om o hur mycket han kan sänka ventilerna. Värt att kolla innan mao. Har sluppit sånt på dom motorer jag låtit fixa så; vippor o ställskruvar större inställningsområde.
Nån annan som gjort sånt här ?
/u
andersbrink skrev:Varför ska det borras och vilken typ av kolvar är det som ska installeras?
Om allt annat inte funkar. Motospeed i Västerås.
Din lokale motorslip måste kunna fixa sånt där. Men då måste dom även ha data på dina kolvar. Om dom är gjutna eller smidda - helst kolvtillverkarens rekommendationer.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |