Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack för svaret!Dr.Bike skrev:Borra på du.
Kan inte tänka mig att dessa bulthål ligger alltför nära något annat hål så att det blir för tunnt material.
Vad är det fråga om? M10 upp till M12?
Borra.
HansJ skrev:Tack för svaret!
8 mm till 10 mm. Material finns det tillräckligt tror jag, tänkte mest på ythärdningen? Drevet har dessutom nu försänkta hål, men mitt nav har vanliga bultar/muttrar, dvs anläggningsytan mot bultarna kommer inte att motsvara drevets tjocklek... På det gamla ståldrevet såg hålen lite "slitna" ut, och eftersom det här är aluminium?
/Hasse
OK, tack för hjälpen.Dr.Bike skrev:Njae...nu är ju inte alut "härdat" i den meningen, även om det troligen är eloxerat (korund), vilket ger en i teorin väldigt slitstark yta. En yta som dock är så tunn eftersom detta bara är en oxidering, att det näppeligen ändrar grundmaterielets struktur eller hållbarhet.
Det räcker ju med att repa lite i eloxeringen så är den bruten. D.v.s den i sig står inte emot den mekaniska nötningen så särskilt bra eller länge.
Så borra du, men klura på om du inte ska skaffa försänkta skruvskallar, då just glapp i hålen KAN vara ett problem.
Men...drar du bara åt ordentligt så rör sig det hela inte iaf. Du har ju gubevars ryckutjämnare dessutom.
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |