Borra i kakel?

Enda gången jag har lyckats spräcka en platta var när jag borrade i fogen. Lite större borr än fogen=hugg och därav spricka.
Jag tar alltid fram Mora-kniven, sätter spetsen där jag har markerat för hålet och så knackar jag lite med hammaren så man får bort en bit av emaljen. Sen borrar jag bara med 6:ans borr allt som oftast, ibland en 8:a om det ska sitta större grejjer.
Har borrat väldigt många hål i kakel och nej, det är inte ett dugg svårt. Tejpa är för kärringar och spetälska, ungefär som att använda kondom när du ska runka.

Bara nyfiken men hur många som säger med slag är snickare eller plattsättare. respektive tvärtom..
Med slag och elektriker.
vete gudarna hur många hål man gjort!
Bara att ta det lilla lugna tills hela skallen har gått in i "emeljeringen" sedan e det bara att macka på:tummenupp

Tack för alla tips! Jag provar så får vi se hur det går :banana.

Det är iaf en betongvägg bakom. Ska jag köra med kakelborr först och betongborr sen eller betongborr hela vägen?

Andra alternativ är dubbelhäftande tjep, kardborrband med tjep på andra sidan, buntband funkar nog också :tungan Fast silvertejp löser det mesta.

Bara kötta med kakelborren den skär som smör genom både kaklet och betongen, var inte rädd för att lägga på ordentligt tryck !
Kör du för snabbt och inte trycker på luktar det bara brännt och du kommer ingen vart, ta i ordentligt :)

Nu har jag inte läst hela tråden men akta dig för att borra med slag.

Nu är det gjort och det gick hur bra som helst:banana

Körde 5 mm kakelborr först och sen 6 mm betongborr. Körde betongborren med slag och blev lite orolig till en början men det var inga problem alls.

Nu sitter spegeln på plats. Ett tag iaf:gnissla

Sikta in coromantborren, håll slagborrmaskinen stadigt och skjut med fullt slag! :yoparty funkar 99 gånger av 100 :fakta
Är du rädd av dig kan du köra utan slag tills du är igenom plattan men då kanske det är bättre att karln din fixar det.. :tungan

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!