Borgerlighetens misslyckanden

Ja.

Precis som vi löser invasion av Ryssland med våldsamt motstånd, inte samkväm och konferens.
Kan du beskriva hur din lösning skulle gå till, steg för steg, inklusive hur det påverkar väljarnas åsikter?

EDIT: det är alltså en seriöst menad fråga och inte i syfte att ”sätta dit”. Jag försöker förstå var, mer precis, vi kommer till fundamentalt olika slutsatser i omvärldsanalysen.

Last edited:
Kan du beskriva hur din lösning skulle gå till, steg för steg, inklusive hur det påverkar väljarnas åsikter?
Nej det kan jag inte, jag pratar mer om en attityd än en perfekt plan.

Låt oss ta reda på vad moroten är arg för, jobba igenom punkt för punkt, åk och presentera. Vinn hans förtroende, håll rent mot skitpratare som Magdalena och Hultqvist.

Nej det kan jag inte, jag pratar mer om en attityd än en perfekt plan.

Låt oss ta reda på vad moroten är arg för, jobba igenom punkt för punkt, åk och presentera. Vinn hans förtroende, håll rent mot skitpratare som Magdalena och Hultqvist.
I detta är jag enig, eller åtminstone övertygad om att det i slutändan är ungefär så det kommer gå till. Liknande som med Erdogan.

I detta är jag enig, eller åtminstone övertygad om att det i slutändan är ungefär så det kommer gå till. Liknande som med Erdogan.
Och då menar jag att en del mycket väl kan vara de oförblommerade (förvisso ofta rättfärdiga men ändå onödiga) attackerna på Trumps karaktär, person, utseende, stil, familj, fru, omdöme osv. Allt sådant som ingen skriver om snälla politiker som Trudeau eller Merkel. Den skiten måste redas ut.

Du kanske minns arga kvinnan inför valet, hur hon ville ha ett svar av Ulf Kristersson om han höll på Biden eller Trump? Gå på henne nu inför öppen ridå.

Och då menar jag att en del mycket väl kan vara de oförblommerade (förvisso ofta rättfärdiga men ändå onödiga) attackerna på Trumps karaktär, person, utseende, stil, familj, fru, omdöme osv. Allt sådant som ingen skriver om snälla politiker som Trudeau eller Merkel. Den skiten måste redas ut.

Du kanske minns arga kvinnan inför valet, hur hon ville ha ett svar av Ulf Kristersson om han höll på Biden eller Trump? Gå på henne nu inför öppen ridå.
Skulle ju kunna vara så att Kristersson först får börja med att be om ursäkt för sig själv, om man skall tro Torehammar (som för övrigt har en del poänger i artikeln).

IMG_2625.jpeg

Skulle ju kunna vara så att Kristersson först får börja med att be om ursäkt för sig själv, om man skall tro Torehammar (som för övrigt har en del poänger i artikeln).

View attachment 509053
Henrik Torehammar har Sveriges vassaste penna men detta hade jag missat.

Apropå Svd var konstigt nog Lokko bra om Bianca Ingrosso idag, gillar honom verkligen inte i vanliga fall.

Tyvärr har du rätt, och få andra vill se (vågar se) detta. De flesta förtränger dock detta tyvärr.
Allt det som händer omkring oss nu är på grund av det, Musk, AfD, Trump, Trudeau, UK.

För vad? För att godhetsknarkande innerstadsliberaler ville ha det så. Det är därför kulturkriget är både välkommet, inspirerande och stärkande.

Här blev jag positivt överraskad. Visst, innehållet och syftet är mer av en reklamkampanj för Sverige än något annat, men ändå imponerande, slagkraftigt, positivt och hoppingivande.

Det är mer av den här typen av ledarskap jag skulle vilja se, som en stark motvikt till all negativitet, lögner, kulturkrig, splittring och annan skit som såväl vänstern som alternativhögern ägnar sig åt.

Även Carl-Oskar Bohlin på Folk och Försvar var återigen riktigt bra.

Våra hjärnor är evolutionärt anpassade för att uppmärksamma det negativa så det krävs tyvärr leverans i världsklass för att tränga igenom med ett positivt budskap.

Last edited:
Typiskt Alliansen. 😄

Så sopiga, så går det med sjuklövern, blir bara säkerhetsdebacle av alltihop.

1000046220.jpg

Sjukt kul, Centerpartiet igår, Moderaterna idag.

Pedofiler, övergrepp och bögporrsajter, det här är vad liberalismen leder till.

Bifogat

• 1000052534.jpg
    1000052534.jpg
    274 KB · Visningar: 13
Sjukt kul, Centerpartiet igår, Moderaterna idag.

Pedofiler, övergrepp och bögporrsajter, det här är vad liberalismen leder till.
Äntligen en bra förklaring till varför pedofilerna känner sig som hemma i Centerpartiet.
Samma designer har gjort båda logotyperna ?
1746816788312.png

Nope, bara pinsamt.
Med tanke på omständigheterna borde de ställt kontrollfrågor kring närvaro på soc media och bättre kollat bakgrund
Kluven, är lite inne på Gardells linje.
Att en homosexuell man haft en förmodad nakenbild på en dejtingsajt, surprise surprise.

Be om mångfald, få mångfald. #federley #hemming #eskil

En fråga som ingen ställer sig, allra minst media, är det rimligt att media skaffar sig tillgång till personlig information, må det vara en sosses chatt, en moderats Grindr, en SD ledares kreditkort.
Vem gav dem rätten att gräva i det?

En fråga som ingen ställer sig, allra minst media, är det rimligt att media skaffar sig tillgång till personlig information, må det vara en sosses chatt, en moderats Grindr, en SD ledares kreditkort.
Vem gav dem rätten att gräva i det?
Det är väl information som finns tillgänglig i många fall. Är det möjligt för media att få tag i så kan vem som helst göra samma sak.

Det är väl information som finns tillgänglig i många fall. Är det möjligt för media att få tag i så kan vem som helst göra samma sak.

Fria medier SKALL granska makten i en demokrati. Blir inte alltid smakfullt eller ens rätt men i jämförelse med alternativet är det sjukt bra. Därför är pressfrihet och yttrandefrihet stipulerat i grundlag. Tredje statsmakten som de även kallas.

I just detta fall fick både regeringskansliet och en mängd medier bilderna från en krypterad mejl 33 minuter efter utnämnandet vilket har väckt en välbehövlig diskussion om vad och vem som kan tänkas ligga bakom och huruvida vi är rustade för att använda omdömet i eventuella påverkansoperationer. Uppenbarligen fanns det en aktör som sparat ned dessa bilder, dvs samlat på sig komprometterande material sedan många år. Sannolikt inte bara på Thyberg.

Bara några dagar innan detta presenterade Säpo sin senaste aktuella rapport.

53e7b5bc405a60cd01136051347894be.png

8bedbdae305f63c66fdd802b1e579926.png

47578049746ac660ed503115c1575f0b.png

a8d43ece4282b478eda1de78e7c21e60.png

8041bb2df9e5c64944f295c729bbb338.png

Med vänlig hälsning,

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad