F.ö. vad gäller FRA-lagen, varför protesterade inte sossarna högre? Just det - de är glada att regeringen tog det beslutet så slapp de göra det i nästa mandatperiod (förutsatt att de vinner). Det faktum att de röstade "emot" det i omröstningen var väl egentligen bara spel för galleriet. Om de nu var så jättemycket emot det så hade de ju basunerat ut att lagen rivs upp 2010 om sosseriet vinner då.
Ja, de är inte dumma men å andra sidan är de faktiskt stråt rakryggare än vad moderaterna är som i motsats gärna deklarerar allt de ska göra efter valet - och istället struntar i det. Minns särskilt en kall morgon i Stockholm i januari 2006 då moderaterna i gula jackor stoppade alla bilister på utfarterna och spydde över "sossarnas biltullar". Så kom dagen då det var dags att leva upp till löftet, nähä. Biltullarna blev kvar och blev de avdragsgilla som man lovat åtminstone? Njae, man får dra av dem om man betalat över 8000/månad. Då maxbeloppet är 60kr per dag, men snittbeloppet snarare 30-40, och man kan passera som mest 220 ggr per år så är det väldigt få som kan nyttja avdraget.
Så, på en direkt fråga i helgen om jag är moderat var jag tvungen att svara att jag är nog nästan mer socialdemokrat för de står för samma politik med skillnaden att socialdemokraterna är vad de utger sig för. Borgarna borde i princip gå att åtala för landsförräderi och bedrägeri, arkebusering!
(Obs, GuW och andra: sista meningen är ironisk)