Borgerlighetens misslyckanden

Nej det är det inte men det stod väl nedbrutet per land i artikeln? ;)

Jo, men alla var ju inte där samtidigt.:7peta

Hittar siffror på 160000 i Irak och 100-120000 i Afghanistan. Men det är lite luddigt att hitta konkreta antal, av någon underlig anledning....

Jo, men alla var ju inte där samtidigt.:7peta

Hittar siffror på 160000 i Irak och 100-120000 i Afghanistan. Men det är lite luddigt att hitta konkreta antal, av någon underlig anledning....

Nej men de lär heller inte åkt tio ggr var :7peta

Jag trodde privata soldater var typ något hundratal elitdewds, möjligen 1000. Hundratusentals kan jag inte tänka mig men intressant om det vore så, det var bara ett namn son etsade sig fast: Blackwater. Få företag över huvud taget har hundratusen anställda.

Nä, lirar inte.

Blackwater heter numera Academi. De har tidigare även hetat Xe, Blackwater Worldwide och från början Blackwater USA.

2007 hade amerikanska myndigheter kontrakt med ca 182 000 anställda under privata företag, varav 21 000 var amerikaner och hela 43 000 från andra länder.

Visst, några tusen av dessa är säkerligen läkare, byggnadsledare osv. men majoriteten som åkt till Irak under 2007 för att jobba genom ett privat företag under amerikansk myndighet har nog en automatkarbin som sitt främsta verktyg...

Nu är det hela off-topic, men kan rekommendera att läsa på om privata militära företag, Blackwater i synnerhet. Det är mycket vidrig politik som leder till ännu mer vidrigheter (utanför USA, vilket är skönt för den kristna högern där...) :3freak

Nej men de lär heller inte åkt tio ggr var :7peta

Jag trodde privata soldater var typ något hundratal elitdewds, möjligen 1000. Hundratusentals kan jag inte tänka mig men intressant om det vore så, det var bara ett namn son etsade sig fast: Blackwater. Få företag över huvud taget har hundratusen anställda.

Nä, lirar inte.

Din åsikt är noterad....

Men det är ingen hemlighet det här och blackwater var med i tidningarna, det är därför de är de ända du minns.

G4S är en annan inte helt okänd.

Någon som kollar Uppdrag granskning?

En skattefinansierad privat förskola som vinstmaximerar genom att spara in på bl.a. mat, blöjor och personal.
Går såklart jättebra ur ett kapitalistiskt perspektiv, allt enligt borgerlig ideologi.
Knappast något unikt utan snarare ett mönster när privat välfärd drivs med skattemedel.

Fyfan för borgarpolitik...

Någon som kollar Uppdrag granskning?

En skattefinansierad privat förskola som vinstmaximerar genom att spara in på bl.a. mat, blöjor och personal.
Går såklart jättebra ur ett kapitalistiskt perspektiv, allt enligt borgerlig ideologi.
Knappast något unikt utan snarare ett mönster när privat välfärd drivs med skattemedel.

Fyfan för borgarpolitik...

Fast skulle det ske någon form av kontroll på förskolorna skulle det inte vara ett problem.

Frågan jag ställer mig är vad föräldrarna ansåg, sades det något om det?

Fyfan för skådespelet som avser lura individen att denne kan vara med att påverka....

Södermalm i Stockholm. Tror inte det är Sosseland.

Beror på hur man menar.
Saxat från Socialdemokraterna:
"Socialdemokraterna på Södermalm är den största socialdemokratiska områdesorganisationen i Stockholm och organiserar socialdemokrater på Södermalm, i Gamla stan och i Hammarby sjöstad – ett område med c:a 122 000 invånare."

Såhär plir det när man låter politiker sköta affärer, oavsett vilken gren dom må tillhöra....

Fast själva upphandlingarna sköts väl av tjänstemän?

Absolut. Det är samma folk som är programledare i P3.

Tror inte någon på P3 skulle underlåta sig att jobba åt en kommun, men deras vedervärdiga sympatier är nog likartade. I rättvisans namn skall man väl förvisso erkänna att en uppviglare som inte ens SR vill befatta sig med längre fått jobb på den en gång borgerliga tidningen SvD. :3freak

Sanna mina ord, Moderaterna är döda om/när Anna Kinberg Batra blir partiledare.

Bra det, jag vet vilket parti som seglar upp som enda socialkonservativa alternativet.

Sanna mina ord, Moderaterna är döda om/när Anna Kinberg Batra blir partiledare.

Bra det, jag vet vilket parti som seglar upp som enda socialkonservativa alternativet.

Tror inte KD över lever så väldigt mycket längre. Egoismens tid är för hoppningsvis förbi. :)

Intressant trådrubrik såhär nån månad efter valet :7peta
Vilka tomtar :huvet

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back