borat är galen..

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
det kanske ni redan visste, men visst är det skumt att hans påhopp av judar inte tas upp i någon större disskution ?

edit : Borat är bra, jag hatar honom inte :tungan

http://www.miloop.se/?movie=3696

men är man "invandrare" får man tydligen skämta om allt :gnissla

Last edited:
det kanske ni redan visste, men visst är det skumt att hans påhopp av judar inte tas upp i någon större disskution ?

http://www.miloop.se/?movie=3697

men är man "invandrare" får man tydligen skämta om allt :gnissla

" Borat " heter Sacha Baron, är jude själv och är en av israels mest kända skådisar, så får man väl kalla det mer självironi än påhopp.
I den här snutten så är det väl egentligen countytöntarna han driver med, som hänger på och verkar tro att detta är på allvar

Last edited:
klart som fan man får skämta om judar
dom får väl skämta tillbaka om dom känner sig "kränkta"

" Borat " heter Sacha Baron, är jude själv och är en av israels mest kända skådisar, så får man väl kalla det mer självironi än påhopp.
I den här snutten så är det väl egentligen countytöntarna han driver med, som hänger på och verkar tro att detta är på allvar

jo, det står i början att han är jude, jag är inte helt ordblind, men jag tycker ändå att det är lite skummt. just judar är väl en ganska kännslig grupp att skämmta om.

missförstå mig inte allihopa nu, jag avgudar borat & det han gör, har nog aldrig skrattat så mkt under en hel film som när jag titta på "Borat goes us (and) a" :yoparty :lol :hihi

Jag tror inte det där blev helt rätt

om du hann kolla på första länken så blev det fel vilket jag insåg & ändrade :gnissla

Last edited:
Varför skulle man inte kunna skämta om judar? Förintelsen var ju otroligt tragisk. Men jag tycker att judar och hela staten Israel lever på sin egen tragedi.
Så fort någon går imot vad staten Israel tycker eller gör så är alla antisemiter enligt dem själva och där med berättigar dem allt fel och sjukt dem har gjort som stat. Sluta dalta!

Jag är så långt ifrån rasistisk eller nazistisk man kan komma men det börjar bli tröttsamt

Var kom Israel in i bilden? :confused:

Jag hade för mig att hans farsa var från chile eller columbia och hans morsa brittisk,
och Sacha Baron Cohen (hans fulla namn) själv var uppväxt i england.

så, var kommer israel in? :S

För mig kom Israel in i bilden när frågan om man kan skämta om judar kom upp. För det är väll deras "hemland" om jag kommer ihåg rätt.
Att Sacha Baron kom från Israel visste jag inte men att han var jude har jag hört förut.

Det här forumet upphör fan aldrig att leverera.

inget illa menat den här ggn faktiskt :arsele

jag har inget emot det han gör, tycker bara att det är lite knasigt att andra inte har det.

BTW. Borat är kung & anledningen igentligen till att jag la upp klippet är inte för att prata politik & historia utan för att dela med mig av lite glädjespridande klipp med Borat :yoparty

Nu är det en massa gymnastik som går galet.

jag tryckte nu och såg bara 2 st gymnastikolyckor

nu e d borat iaf.

Last edited:

jag har inget emot det han gör, tycker bara att det är lite knasigt att andra inte har det.

Det är väl en ganska vedertagen sanning att:
"Man kan skämta om allt MEN alla kan inte skämta om allt!"

När Ali Hussein(Lasse Lindroth) skämtar om sina släktingar som odlar potatis i vardagsrummet kan det bli kul men skulle någon skallig djävel i bombarjacka ge sig på samma skämt skulle det mest osa unket.

När Jesper Odelberg skämtar om sin CP-skada blir det kul. Skulle någon annan gör samma sak blir det bara pannkaka...

När "Borat" skämtar om judar, främst för att lyfta fram fördommarna hos de han möter, blir det hysteriskt kul. Skulle nån brunskjorta köra samma judeskämt skulle det bara lukta 1942.

Vad i det är det som är så svårt att förstå?! :va

Att det faktiskt, fortfarande, finns en väldig massa människor som upplevde och överlevde förintelsen verkar ha passerat dig.

Det där snabba suset du nyss hörde måste varit den insikten som passerade över huvudet på dig.

Last edited:
Lasse Lindroth skämtar nog inte så mycket eftersom han dog i en trafikolycka
för åtta år sedan. Här kunde jag ha lagt in ett litet skämt men det brukar vara
känsligt att skämta om döden.

visst kan det vara känsligt precis som att det finns ALLTID någon som tar illa upp.... vad man än skämtar om.

jag kallade tex min bil för morfar (från hipphipp)...

Det är väl en ganska vedertagen sanning att:
"Man kan skämta om allt MEN alla kan inte skämta om allt!"
När Ali Hussein(Lasse Lindroth) skämtar om sina släktingar som odlar potatis i vardagsrummet kan det bli kul men skulle någon skallig djävel i bombarjacka ge sig på samma skämt skulle det mest osa unket.
När Jesper Odelberg skämtar om sin CP-skada blir det kul. Skulle någon annan gör samma sak blir det bara pannkaka...

jaja, du kunde lika gärna ha länkat det här svaret från nån tidigare tråd.. :gnissla

jag tycker ändå de är skillnad på att säga att min pappa odlar potatis i garberoben, än att säga, åk hem judesvin.. men men, vi ser jue olika på saker & ting :tungan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg