Boots - tufft eller bonnigt?

Coolt att bootstråden dyker upp igen :D

Det är synd att boots har blivit så förknippat med glidare & HD-åkare i Sverige... I många andra länder är ju boots ett givet tillbehör även för tuffa killar som inte kör glidare...

Så kom igen! Mer boots åt folket :tummenupp

Finns det inga fler bootsbärare på SH? Nån som kanske fått ett par nya boots av tomten?

Boots är livet :yoparty

Ska själv skaffa ett nytt par till våren :tummenupp

Min gamla post i den här tråden borde qoutas! Var är den?

Edit Hittade http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3254951&postcount=223

Så se för i helvete till att du är hård nog att bära upp dina boots annars blir du bara en bland dom dära byfånarna som alla skrattar åt! Många tror att dom är coola i sina boots men blir rejält utskrattade på krogen, du måste veta att du är hård nog att bära ett par killerboots vet du inte det så lägg ner :fakta :mad:

70% är fåntrattar resten bär dom med stil/attityd :fakta

Last edited:
Min gamla post i den här tråden borde qoutas! Var är den?

Edit Hittade http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3254951&postcount=223

Så se för i helvete till att du är hård nog att bära upp dina boots annars blir du bara en bland dom dära byfånarna som alla skrattar åt! Många tror att dom är coola i sina boots men blir rejält utskrattade på krogen, du måste veta att du är hård nog att bära ett par killerboots vet du inte det så lägg ner :fakta :mad:

70% är fåntrattar resten bär dom med stil/attityd :fakta

Självklart man är hård som sten :yoparty

De flesta hojåkare på den här sidan är väl hårda grabbar? Och om man gillar "tuffing" looken med jeans o skinnjacka så är ju boots ett självklart och stenhårt val :tummenupp

Självklart man är hård som sten :yoparty

De flesta hojåkare på den här sidan är väl hårda grabbar? Och om man gillar "tuffing" looken med jeans o skinnjacka så är ju boots ett självklart och stenhårt val :tummenupp

Nejnejnej, du gör nu det vanliga misstaget och förväxlar boune looken med boots looken. Gör om gör rätt! :tungan

Jag kommer från värmland från början (mitten 80tal). Boots var det som gällde helt enkelt.
Jag tycker fortfarande att dom gör det men... vad du än gör när du bär dom..

Stoppa för f*n inte jeansen inuti stövelskaften.....

Boots är bonnigt! Skulle det va nått fel på det eller? Jag är bonnig och jag står för det.

Beror på hur bootsen ser ut först och främst. Inga höga boots utan halvhöga. Eller sk jodphurs, grymma. En annan viktig aspekt är hur du själv ser ut och klär dig i övrigt för att avgöra om det är bonnigt eller inte. Kan vara riktigt snyggt på en trendig person.

Annars rekommenderar jag kängor om du vill känna dig macho men ändå rätt. Allt från gamla hederliga Doc Martens till nyare dyra modeller från tex Hope eller Whyred funkar grymt bra. Kör i ett par raggsockor som sticker upp lite och matchar din halsduk. Raka rätt smala jeans som stoppas in i skaften. Rock eller skepparkavaj till det. Voila! :tummenupp

Last edited:
Beror på hur bootsen ser ut först och främst. En annan viktig aspekt är hur du själv ser ut och klär dig i övrigt för att avgöra om det är bonnigt eller inte. Kan vara riktigt snyggt på en trendig person.

Annars rekommenderar jag kängor om du vill känna dig macho men ändå rätt. Allt från gamla hederliga Doc Martens till nyare dyra modeller från tex Hope eller Whyred funkar grymt bra. Kör i ett par raggsockor som sticker upp lite och matchar din halsduk. Raka rätt smala jeans som stoppas in i skaften. Rock eller skepparkavaj till det. Voila! :tummenupp
Det där låter plagierat från vart och vartannat modemagasin för män denna höst. Har du månne ändrat åsikt tills nästa år?

Har du månne ändrat åsikt tills nästa år?

:D Tror inte det men man vet aldrig. Jobbar med mode. Jag tycker det är snyggt som fan och anser inte mig själv vara modeslav men visst påverkas man, det ska man ju inte förneka. Kör dock inte själv varken kängor eller boots pga att jag gillar lättare skor.

Jag kommer från värmland från början (mitten 80tal). Boots var det som gällde helt enkelt.
Jag tycker fortfarande att dom gör det men... vad du än gör när du bär dom..

Stoppa för f*n inte jeansen inuti stövelskaften.....

Skulle aldrig komma på tanken med jeans inuti stövelskaften :mad:

Kommer själv från Norrland och där var det också boots som gällde helt enkelt...

Kör du fortfarande med boots, eller har du fegat ur hehe?

*Trådlyft*

Det våras för bootsen! Blir allt vanligare i affärerna...

Har själv skaffat ett nytt par.
Några fler som skaffat boots till våren?

CR1

*Trådlyft*

Det våras för bootsen! Blir allt vanligare i affärerna...

Har själv skaffat ett nytt par.
Några fler som skaffat boots till våren?

CR1

heheh, var in på tråden för några dagar sen men stegade vidare,
jo, jag har varit hos min boots-handlare och tjötat med honom, beställde ett par som jag bara var tvungen att ha, men det visade sig att deras leverantör räknat fel på materialkostnaden och den drogs tillbaka :gnissla Bad honom undersöka om det gick att få den modellen med ett lite hårdare material (som de har på de flesta andra stövlarna)

han har ännu inte återkommit...

Får nog söka upp han igen för så här kommer man inte långt.

Du får lägga upp en bild på de nya du skaffat
:tummenupp

Köpte det förra våren tror jag det var, bruna halvhöga lite spetsigare boots.
Men tycker att det börjar bli för varmt för boots nu, en bit över 20 grader idag ju.
Det jobbiga är att de blir snorhala på vintern så det är bara en kort period under vår och höst som de går att använda. Oftast i kombination med en mörkbrun skinnjacka från peak, som är tajt som ett korvskinn så jag har den alltid uppknäppt. Kör oftast med svarta byxor till :yoparty

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back