Boots - tufft eller bonnigt?

CamaroR1

Däckbrännare
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
R1
Från Larssons Skomakeri...

Jäklar va coola - det får nog bli nästa par boots för mig :)
Så j-la übertuffa boots. Kan man vara nåt annat än en tuffing i såna boots?? :tungan
 

Bifogat

  • boot_003_004_b.jpg
    boot_003_004_b.jpg
    15.9 KB · Visningar: 74

Dominator-Rocks

Guest
Boots är "hårt" på rätt människa! :fakta

Och jäddrigt bonnigt på en annan! :fakta


Det är fakta! :fakta

Boots måste bäras med attityd annars är det bara löjligt!


(Jag är ingen bootskille)

Jag har gröna snowjoggings istället :lol
 

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
Såld
Boots är så coolt :yoparty har velat köpa i flera år men "vågar" inte riktigt stå för det.....Beror väl på att jag har str 45-46 så jag får för mig att det ser ut som jag spänt på mig ett par skidor. Kommentarer om båtar lär väl också förekomma:rolleyes:
 

CamaroR1

Däckbrännare
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
R1
Så klart du ska ha boots!

Boots är så coolt :yoparty har velat köpa i flera år men "vågar" inte riktigt stå för det.....Beror väl på att jag har str 45-46 så jag får för mig att det ser ut som jag spänt på mig ett par skidor. Kommentarer om båtar lär väl också förekomma:rolleyes:

Det är klart du ska ha boots! Stora fötter är väl inget problem, det blir ju bara mer macho så :tummenupp Vad har du tänkt dig för slags boots?
Visst får man mkt kommentarer när man har boots, men de allra flesta tycker det är häftigt och tufft - även de som först häcklar en hehe...

Bliv tuff - skaffa boots!
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Har inte läst hela tråden...men enl. mitt tycke så finns det bara sorts boots som är hårda! Chippewa Engineer självklart med stålhätta! :tummenupp

www.chippewa-boots.com/chippewa5mtr.htm

Har haft mina i 15 år, sköna att köra hoj i och passar alldeles utmärkt att gå i samt att ha på krogen. :Rockbanan

Riktigt snygga!!
Jag tycker visst att man kan ha boots! Kan vara skitsnyggt om det är på rätt sätt..dvs inte cowboy wannabe utan lite mer rockstuk.
Jag har boots som jag brukade använda ofta på Irland men eftersom jag är lite feg har jag inte vågat ha dom på mig i sverige än..folk är så jävla upphängda på stilar här hemma...allt från hojar till kläder. Det stör mig så in i helvete.
Men jag skall nog damma av dom och skita i vad folk tycker.
 

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Segeltorp, Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Riktigt snygga!!
Jag tycker visst att man kan ha boots! Kan vara skitsnyggt om det är på rätt sätt..dvs inte cowboy wannabe utan lite mer rockstuk.
Jag har boots som jag brukade använda ofta på Irland men eftersom jag är lite feg har jag inte vågat ha dom på mig i sverige än..folk är så jävla upphängda på stilar här hemma...allt från hojar till kläder. Det stör mig så in i helvete.
Men jag skall nog damma av dom och skita i vad folk tycker.

Helt rätt! :tummenupp
Lika :cool::tuttar som på :cdevil
 
Last edited:

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
Såld
Det är klart du ska ha boots! Stora fötter är väl inget problem, det blir ju bara mer macho så :tummenupp Vad har du tänkt dig för slags boots?
Visst får man mkt kommentarer när man har boots, men de allra flesta tycker det är häftigt och tufft - även de som först häcklar en hehe...

Bliv tuff - skaffa boots!
Någon av dessa skulle inte vara fel:yoparty
 

Bifogat

  • BOOTS 3.jpg
    BOOTS 3.jpg
    2.6 KB · Visningar: 662
  • BOOTS 1.jpg
    BOOTS 1.jpg
    2.5 KB · Visningar: 659

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Som någon sa så passar inte alla i Boots, jag skulle enbart se fånig ut i dem.
Samtidigt så är det ju bra mycket snyggare med boots än alla dessa jävla moderna gay-skor där man har spetsig tå som viker upp litegrann, som alla brats och södertäljebor använder. För det ser fånigt ut oavsett vem som bär dem.
Och att följa modet är ännu fånigare, det visar (väldigt ofta iaf) bara på ett svagt självförtroende och att man är jävligt lättpåverkad.
Klä dig i det du tycker är din stil, så länge det inte är hiphop-stil för det blir fel hur man än gör, inte ens 50 ören ser bra ut i det...
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Trädojjor är ju också riktigt manligt...
 

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Alnarp
Hoj
VFR 750F
men hur är det med passform och så? blir det inte trångt att få plats med skaften under byxorna? och töjs inte skorna ut med tiden? mina lindstrands boots satt som ett ormskinn när dom var nya och det tog en kvart att få på sig dom, men nu känns det som om dom är ganska många storlekar för stora... hur är det med "riktiga" boots?:va (funderar på att köpa ett par, åsså dyker den här tråden "upp":tummenupp )
 

CamaroR1

Däckbrännare
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
R1
men hur är det med passform och så? blir det inte trångt att få plats med skaften under byxorna? och töjs inte skorna ut med tiden? mina lindstrands boots satt som ett ormskinn när dom var nya och det tog en kvart att få på sig dom, men nu känns det som om dom är ganska många storlekar för stora... hur är det med "riktiga" boots?:va (funderar på att köpa ett par, åsså dyker den här tråden "upp":tummenupp )

Det kan vara ett h-vete att gå in nya boots, men när de väl är inkörda så sitter de j-vligt skönt på fötterna! Det brukar inte vara några problem att få plats med bootsen inne i byxbenen om man inte har mega-tighta jeans förstås :rolleyes: Men att få av och på sig bootsen kan ju vara lite jobbigt ibland...
Vad för slags boots har du tänkt skaffa dig då?
 

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Alnarp
Hoj
VFR 750F
Det kan vara ett h-vete att gå in nya boots, men när de väl är inkörda så sitter de j-vligt skönt på fötterna! Det brukar inte vara några problem att få plats med bootsen inne i byxbenen om man inte har mega-tighta jeans förstås :rolleyes: Men att få av och på sig bootsen kan ju vara lite jobbigt ibland...
Vad för slags boots har du tänkt skaffa dig då?

Är väl lite sugen på ett par med med sån där avhuggen tå, engineer-stuket som dom kallas på hemsidorna... Men jag börjar fundera på om det är lite bonnigt och bara kommer se knepigt ut... :confused: Får väl gå inte på någon skoaffär och prova :)
 

CamaroR1

Däckbrännare
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
R1
Nu är det vår = boots-time :tummenupp

Några sporthojare som skaffat nya boots sen sist? (Måste ju uppdatera tråden hehe...)

Boots är fortfarande hårt!
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top