Bombad R6

öj, wobbel i 100 kan kanske bero på att ni axat häftigt så framhjulet inte haft något särskilt marktryck? eller att ni satte ner bågen för mjukt efter en slangning? om man gör på detta vis och har oturen med sig kan styret börja slå fram och tillbaka, händer om ena sidan på framdäcket tar fäste först tror jag. tankslapper kallas det väl. testa å trycka ner framhjulet lite hårdare (alla ni som snacka om wobbel alltså).

kQx skrev:
Det var min bästa polare som vurpade.. Han körde inte för fort, runt 100 km/h.. Cykeln började wobbla och så vurpade han in i räcket.. Ligger på sjukan med brutna handleder och ett ben som är brutet rätt rejält.. Men han mår under omständigheterna bra.. Kommer dock inte hem på ett par dagar..

100 säger du? Ett "vittne" berättade igår att det gick betydligt fortare än så. Om hojen dessutom hamnar 140 meter från honom låter 100 blås lite osannolikt.

No1 skrev:
Till er absoluta PUCKON som i en situation där en kille vurpat och skadat diverse ben i kroppen och borde få stöd i stället för antydningar om skenförsäkring mm...

Vill bara informera-denna kille har INTE skenförsäkrat motorcykeln!!!

Patrik,
SWT Racing...

Ps! Tänk efter innan- om ni kan förståss -ni låter eran mun föra eran hjärnas talan... Ds!

Hejsan - Här kommer du och kallar folk du inte känner för puckon???

Men det är klart - krävs ett för att känna igen ett...

Jag hörde på skannern när polisen gjorde QP på fordonet ovan och DEN VAR SKRIVEN PÅ MORSAN!!! Dom drog alla uppgifter på radion...
Dom meddelade även att killen var vid medvetande och förd till SÖS, att han var skadad överallt - vilket tyder på att det gick väldigt fort...

Innan meddelandet om olyckan så ropades det ut att det pågick ett streetrace just på den platsen...

*Du* och sådana som honom kommer tillslut lyckas få allt vad motorcyklar heter att antingen bli effektbegränsat, omöjliga och försäkra eller helt enkelt förbjudna så jag tycker ingen av er har rätt att kalla någon för pucko...

Förresten så borde *du* börja med att tänka efter före

No1 skrev:
Till er absoluta PUCKON som i en situation där en kille vurpat och skadat diverse ben i kroppen och borde få stöd i stället för antydningar om skenförsäkring mm...

Vill bara informera-denna kille har INTE skenförsäkrat motorcykeln!!!

Patrik,
SWT Racing...

Ps! Tänk efter innan- om ni kan förståss -ni låter eran mun föra eran hjärnas talan... Ds!
Öh, jag får det till att någon slog på regnummret och modern var ägaren, jag antar då att hon inte är brukaren av sporthojen.
korttänkt inlägg från dig som vanligt, folk har ju gått på den info som lämnas i tråden.

I övrigt är det inte kul att folk gör illa sig, men det tänker jag inte kommentera heller.

No1 skrev:
1, föraren körde i 100km/h vid den aktuella olyckan, inte en km/h över detta vilket polisen informerats om på platsen av oberoende vittnen, vittnen som EJ fantiserar likt andra bla på detta forum...

detta såg jag inte, så tänker inte kommentera.

No1 skrev:
3, jupp, motorcykeln ÄR skriven på mamman med den förutsättningen att försäkrings bolaget är informerat om att sonen & fadern använder motorcykeln- föraren vid olyckan är fortfarande boende hemma hos sina föräldrar...

Tvivlar inte på vad du säger är sant, dock undrar man ju varför den skall vara skriven på mor i familjen.. ok om det hade vart på pappan som också då använder den, men kan ju bara finnas en orsak, för att få det billigare, sen om det inte är en regelrätt "skenförsäkring" om dom vet att det är fler brukare av hojen mja.. får väl försäkringsbolaget bedömma.

kontentan är väl att man förstår varför folk reagerar på detta.

No1 skrev:
4, "pågick ett streetrace på plattsen"!!??

Under mina 20år i trafiken på motorcykel så har det ALDRIG förkommit ett sk STREETRACE på denna plats där olyckan hände då olycksplatsen består av flera kurvor samt en enorm svacka vilket dom som tar reda på fakta skulle upptäcka...

Jag va där, tror du va det också, visst, det va absolut inget streetrace, men jag kan förstå om det är vad polisen skulle kalla det när det är 30+ hojjar, massa bilar, folk som står som "publik" och kollar när folk småbusar lite..

No1 skrev:
5, Jupp, han är förd till sös med en bruten handled, spricka i den andra handleden samt ett brutet ben- så åter till dig sk expert, är det för många skador efter en sådan här olycka tycker du...

6, specifiera gärna varför du anser att jag i DINA ögon är ett pucko & säg det gärna till mig ansikte mot ansikte då du måste känna mig för att kunna uttala dig i saken som du så fint själv skriver...

Sen om jag ändå i dina ögon framstår som ett pucko för att jag försvarar en ung kille som ligger på sjukhuset med hygglig värk och utan möjlighet att själv försvara sig (och egentligen, varför skall han överhuvudtaget behöva försvara sig :va ) så är jag mer än gärna ett PUCKO... :tummenupp

Skönt att det inte blev värre, hoppas du som körde kryar på dig. Sen är det bara upp och hojja igen!

No1 skrev:
Som jag sagt tidigare- i stället för att bara gå på den första uppgiften i från VV så kanske det är på plats att ta reda på den verkliga sanningen INNAN man skapar ett problem som egentligen INTE borde finnas...

Har jag helt fel!!??

Inte meningen att uppröra oskyldiga forum medlemmar utan snarare påpeka för fantiserande hettsare/lagens väktare att ett mynt (läs- story) oftast består av två olika sidor/versioner...;)

Patrik,
SWT Racing...

Ps! Mitt inlägg var inte kort tänkt utan snarare en reaktion på ett falskt påstående i från ngn som vill göra sig mer märkvärdig än han faktiskt är ;)... Ds!
Nej, du har inte fel, jag menade bara att folk på forum(ja även jag) oftast går på den info som finns.
dvs, det räcker i princip att du skriver hur det ligger till ur din synvinkel så får folk tro på det eller inte, skriver du däremot att folk är puckon så blir det ju bara bråk.
Jag menar inte på nåt sätt att det är rätt åt nån att han blir skadad även om hojen skulle vara skenförsäkrad.

Men angående försäkringen så ska det ju vara möjligt att ha försäkringen uppställd på medlemmar i ett hushåll och jag antar att mamman har den billigaste premien i sånt fall.

För mycket krascher på det här forumet.
Gör mig nervös.
Ungefär som när jag var på min hittils enda MC mässa.
Alltför många rullstolar för att jag skulle trivas där :(

är det någon som vet hur det är med r6-piloten? har han kryat på sig ordentligt?

anja skrev:
är det någon som vet hur det är med r6-piloten? har han kryat på sig ordentligt?

Han tog bort gipset på handlederna nu i veckan men ligger fortfarande på sjukan då hans benbrott var av den komplicerade sorten.. Han ska inom en snar framtid på något rehabiliteringshem innan han får komma hem..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park