Bombad R6

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Vem var det som la sin röda R6a och sig själv utanför staketet på tyresövägen ikväll? Hörde av bärgarn att du klarade dig, skönt. :tummenupp Kändes lite olustigt när ambulansen åkte därifrån i sakta mak.

Hörde historien på polisradion - tydligen hemmahörande i haninge eller om det var handen, ägd av en kvinna född 1959 och var förarens mamma...

Enligt polisen så skulle det hela gått mycket fort och hängt i hop med ett streetrace. Polisen påstod att hojen hamnade 140m från föraren...
Hamnade på sös men var vid medvetande.

Tror inte den killen får låna mammas R6 mer :)

nån som vet vem det var eller känner personen i fråga? Vore bra att veta att han klarat sig bra....läskig grej måste jag säga.....

någon?

De stod och sanerade oljespill när jag åkte förbi, hojjen hamnade på vägen och föraren mellan räcket och berget enl. bärgaren.
Hojen satt ihop men det mesta var trasigt.

Han verkar må ganska bra under omständigheterna..
Två brutna armar eller två ben i armen lite oklart + ena benet.
Eventuell operation idag.

:(

skönt att det gick så bra iaf, med tanke på att han inte kunde känna sina ben strax efter....

Hans skyddsänglar fick jobba hårt där ett tag :yoparty

Daddy skrev:
Nån som vet hur olyckan gick till?
Jag såg platsen. Det var ju bara rak motorväg där! :confused:
Körde väl för fort på en hoj han inte klarar av... det brukar väl vara den vanligaste orsaken till att folk klotar

*DanTheMan* skrev:
Var ju nån som körde av sista kurvan före T-korset på Slingerbulten oxå.
Men det verkade som det gick bra för föraren :)

Spräckt skulderblad o trasig hoj o lite stukat självförtroende.....

Han ska få komma hem från sjukan idag. Var lite hög på piller tidigare....

UltraMarine skrev:
Hmm...det är ju en prestation att lyckas köra av där...

Njäe, egentligen inte. Man gasar ju på rätt friskt i småkurvorna innan på fältet. Kanske kom in i för hög fart. Skymd kurva dessutom.

*DanTheMan* skrev:
Var ju nån som körde av sista kurvan före T-korset på Slingerbulten oxå.
Men det verkade som det gick bra för föraren :)

Ja när vi åkte förbi så hade de satt på mitellan redan, men som det såg ut så hade väl han lite närkontakt med en bil, gissar att den genade i kurvan, men jag kan ha fel.

Körde om en motard, kom in med för hög hastighet - bromsade omkull... trist.

värst vad alla vurpar, jag åkte förbi den killen som vurpade på tungelsta oxo, strax innan t-korset mot rosenhill, sen åkte jag en snabbis uppåt och där var det en kille som brände rakt fram i en rondell och slog sönder hela fälgen och drog upp på refugen och på gräsmattan mitt i rondellen, trodde han gjorde det med flit för att börna?

Det var min bästa polare som vurpade.. Han körde inte för fort, runt 100 km/h.. Cykeln började wobbla och så vurpade han in i räcket.. Ligger på sjukan med brutna handleder och ett ben som är brutet rätt rejält.. Men han mår under omständigheterna bra.. Kommer dock inte hem på ett par dagar..

kQx skrev:
Det var min bästa polare som vurpade.. Han körde inte för fort, runt 100 km/h.. Cykeln började wobbla och så vurpade han in i räcket.. Ligger på sjukan med brutna handleder och ett ben som är brutet rätt rejält.. Men han mår under omständigheterna bra.. Kommer dock inte hem på ett par dagar..

Blev hans morsa sur?

kQx skrev:

Vobbla? I 100 knutar?
Var det något fel på cykeln?

Skönt att han klarade sig iallafall. Man kan ju säga att han hade änglavakt som inte åkte in i räcket. Jag hörde av bärgningskillen att han hade flugit över räcket och ner i diket.

twinner skrev:
Blev hans morsa sur?

Var nyligen och hälsade på honom på sjukan, han är vid väldigt gott mod. Pratade även med hans mamma tidigare idag, hon såg gärna att vi hojpolare stöttade honom så han snart kan och vill åka igen!

/Johan

Daddy skrev:
Vobbla? I 100 knutar?
Var det något fel på cykeln?

Skönt att han klarade sig iallafall. Man kan ju säga att han hade änglavakt som inte åkte in i räcket. Jag hörde av bärgningskillen att han hade flugit över räcket och ner i diket.

Det va ju rätt så nära dig det hände, lutar man lite över skarvarna som är precis vid vattnet och backen upp så brukar styret bli lite oroligt.

/Johan

Edit: Han fick en rätt så rejäl resa, från att han tog i räcket och hamnade på andra sidan tills det tog stopp skulle jag uppskatta till minst 25m. Men han hade tur som studsade mellan berget och räcket på relativt plant gräs. Och att cykeln höll sig på vägen.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...