När båldårän kom som ett snikalternativ till cbkryssen -79 var det mastodonter som GS1000 och sådant den skulle slåss med. Det var ju en studie i förnedring. Gamle CB 750 ohc har bättre chassi än 900f. En ganska taskig mc blev ännu sämre -82 då man kom på genidraget att hänga upp motorn i gummi. Som den inte var gungig nog bytte man framhjulet till ett 18" mot tidigare 19, bakhjulet breddades för ett fläskigt 130/80 vilket var helt fel väg att gå. Gaffeldiametern ökade till 39 eller 41 mm, minns inte. Det enda dessa förändringar ledde til var exempellösa wobbel!
Skall man ha nån är det -81an. Där sitter något som hjälpligt liknar bromsar, motorn är stumt monterad i ramen och man har ett kursstabilt 19" framhjul. Lelles har konverteringssatser till nållager i sving kvar, tror jag.
Om jag haft nån? Jajamen, fick heta "ramlösa" och körde nog en 4-5000 mil med den.
Skall man ha nån är det -81an. Där sitter något som hjälpligt liknar bromsar, motorn är stumt monterad i ramen och man har ett kursstabilt 19" framhjul. Lelles har konverteringssatser till nållager i sving kvar, tror jag.
Om jag haft nån? Jajamen, fick heta "ramlösa" och körde nog en 4-5000 mil med den.