Bolån - räntans utveckling i framtiden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Näjä, för jag har redan bevisat att det inte finns någon bostadsbrist i Sverige.
Tihi. *Flickfnittrar* Tihi.
😘
* Jag flyttade aldrig till Stockholm 1997 när chansen fanns fast om jag hade gjort det hade jag kunnat flytta tillbaka typ nu med tio miljoner i fickan men nu sitter jag kvar här och näthatar istället. *

😚😚😚😚
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Inga problem med att tänka mig in i det men det är ingen brist om det finns tusentals objekt till salu. Om bostäder är för dyra i förhållande till folks inkomster blir det inte brist.
Jodå! Men du kan inte ha 2 tankar i huvudet samtidigt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jodå! Men du kan inte ha 2 tankar i huvudet samtidigt.
Åjo, det kan jag nog.

Nåväl, en annan privatekonomisk fråga som jag inte sett diskuteras är PPM, varför är inte det en politisk fråga? Hade den varit 5,0% istället för 2,5% hade Sverige sett helt annorlunda ut. Varför är det inte ens på agendan? Obegripligt.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
FED lämnade räntan orörd så då kommer naturligtvis vi också göra det.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
KPIF sjönk till 2.2%.
Nu måste RB hålla i eller kanske höja styrräntan så vi får helt stopp i ekonomin och kan få en fräsch nystart.
För tänk på allt som kan hända i framtiden som kan vara dåligt för inflationen. :mattias
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
KPIF sjönk till 2.2%.
Nu måste RB hålla i eller kanske höja styrräntan så vi får helt stopp i ekonomin och kan få en fräsch nystart.
För tänk på allt som kan hända i framtiden som kan vara dåligt för inflationen. :mattias
Helt rätt och väldigt tråkigt att det verkar stabilisera sig
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
KPIF sjönk till 2.2%.
Nu måste RB hålla i eller kanske höja styrräntan så vi får helt stopp i ekonomin och kan få en fräsch nystart.
För tänk på allt som kan hända i framtiden som kan vara dåligt för inflationen. :mattias

Kronan har fallit ganska ordentligt så jag tror inte det finns utrymme att sänka räntan före USA, det skulle sänka kronan ännu mer och direkt dra upp inflationen.

Det är min gissning, om några månader vet vi hur det blev.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
KPIF sjönk till 2.2%.
Nu måste RB hålla i eller kanske höja styrräntan så vi får helt stopp i ekonomin och kan få en fräsch nystart.
För tänk på allt som kan hända i framtiden som kan vara dåligt för inflationen. :mattias
Hur kommer vi åt alla som gjort bostadskarriär?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Mycket dålig artikel, nu ska folk ut från hus och hem.

Vilka då? Allt tyder ju på att svenska folket fortfarande inte har några större finansiella problem konsumtionen fortsätter som vanligt undantaget är väl bara lite byggfirmor i Stockholm och någon annan lite större stad.

Resten av folket fortsätter driva på.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vilka då? Allt tyder ju på att svenska folket fortfarande inte har några större finansiella problem konsumtionen fortsätter som vanligt undantaget är väl bara lite byggfirmor i Stockholm och någon annan lite större stad.

Resten av folket fortsätter driva på.
Spelar ingen roll, alla som har varit fräcka nog att låna på sig miljonbelopp skall lida, helst i evigheten.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Spelar ingen roll, alla som har varit fräcka nog att låna på sig miljonbelopp skall lida, helst i evigheten.

Prolätariatet får ju betala oavsett. Antingen en låg räntan som leder till sänkt kronkurs och alla varor blir dyrare.
Eller högre ränta så att varorna inte blir dyrare men då går pengarna till räntor istället.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vilka då? Allt tyder ju på att svenska folket fortfarande inte har några större finansiella problem konsumtionen fortsätter som vanligt undantaget är väl bara lite byggfirmor i Stockholm och någon annan lite större stad.

Resten av folket fortsätter driva på.
Om allt rullar på som vanligt för svenskarna varför har vi inte då fortfarande 10%+ inflation?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top