Boktipset

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Har äntligen plöjt igenom Peter Englunds Poltava.

Många har säkert koll att vår Karl XII:s armé i börja på 1700 talet belägrade den Ukrainska staden Poltava. Jag tycker absolut att Peter Englund skickligt och mycket detaljrikt skildrar det ödesdigra slaget timme för timme. Riktigt bra bok. Rekommenderas på det varmaste.

Nya lästips mottages :tummenupp

Dina inlägg brukar se ut som om du fått en infarkt mitt i grammatiken. Det här ju så korrekt skrivet att man blir lite undrande även om det heter "å det varmaste".

Boktips: Sinuhe egyptiern av Mika Waltari. Nånting fattas en tills man läst den.

Dina inlägg brukar se ut som om du fått en infarkt mitt i grammatiken. Det här ju så korrekt skrivet att man blir lite undrande även om det heter "å det varmaste".

Boktips: Sinuhe egyptiern av Mika Waltari. Nånting fattas en tills man läst den.

Tackar. Mika Waltari:s Sinuhe egyptiern ska kollas upp. Såg dessvärre nu att den saknas på Gbg:s stadsbibliotek. Det blir att ta en tur till en välsorterad bokhandel i eftermiddag :tummenupp

Jag måste slänga ut ett boktips. Kanske många har sett filmen men inte läst boken Parfymen av Patric Süskind. En förskräcklig berättelse om den lille killen (parfymören Jean-Baptiste Grenouille) uppväxt och hans framfart i 1700-talets Frankrike. Boken är som så många gånger förr mer fängslande än filmen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg